farna

Alla inlägg den 12 december 2009

I dag den 12 dec har Karmansbo levt upp och haft massor besökare. Museielägenheten var öppen, så även Kolhuset där några knallar stog och det var ett fik, och Smedjan/ bruket var öppet.

Inne i smedjan möttes vi av 1000 värmeljus som stod i alla möjliga små hålor på väggarna.  Mycket vackert, som en stjärnhimmel!

 

 

Först tågade Klensmeden in med en fackla, ställde sig framför senen och en annan man kom och höll ett tal.

Därpå gick Smeden ut igen med sin fackla högt hållen och släggan över axeln. 

 

 

Efter en stund kommer han tillbaka in i smedjan igen och efter honom kommer

elever från Skinnskattebergs folkhögskola sjungandes Luciasången.

 

 

Det var otroligt vackert och stämmningsfullt synd bara att jag inte lyckades få ett bra kort på Luciatåget.

 

 

Sedan stod de där på senen en lucia, 12 tärnor och 8 stjärngossar

och sjöng för oss i 30 minuter.

Otroligt duktiga var dom,  sjöng tom i kanon.

 

 

Janne och jag fick en mycket trevlig dag och tänk vad skönt att bara gå rakt över vägen så är man på festplatsen.

 

I morgon ska jag berätta mera, om bruket, visningslägenheten mm

Välkommen tillbaka om du är intresserad

 

 

 

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards