farna

Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

Boktips

Jag var in på Carinas blogg och det slutade med att jag beställde en bok.

 

 

Jag brukar aldrig se på Godkväll men fastnade där för några dagar sedan.


En författare vid namn Birgitta Andersson som satt där och berätta om sin bok.

Det var en dam som verkligen är ett bevis på att allt är möjligt!

 

 

KÖP O LÄS DEN!!!!.

DEN FINNS HÄR ATT KÖPA


Beskrivning:

Som nyfödd är hon nära att bli lämnad i en snödriva.
Som sjuåring blir hon våldtagen av en alkoholist i en trappuppgång.
Som nioåring rymmer hon hemifrån och blir än en gång våldtagen av en långtradarchaufför som gett henne lift.
Som tolvåring börjar hon sälja sin kropp till fyllgubbarna i Björns trädgård på Söder i Stockholm.
Som trettonåring är hon fullfjädrad prostituerad i City och har en hallick som tar ifrån henne merparten av de pengar hon tjänar.
Som tonåring blir hon snart grovt kriminell och utnämns av pressen till Sveriges gangsterdrottning.
Hon kommer att tillbringa sexton år av sitt liv på olika institutioner, alltifrån flickhem, ungdomsvårdsskolor och psykiatriska kliniker till slutna avdelningar på såväl mentalsjukhus som kvinnofängelset Hinseberg.
Hon heter Birgitta Blondie Andersson och har levt ett liv som de flesta människor inte kan föreställa sig ens i sin vildaste och mörkaste fantasi.
Om detta liv i fattigdom, förnedring och fullständig utsatthet berättar hon osentimentalt och med kärv humor i Blondie.
Det här är på samma gång ett skakande tidsdokument, ett gripande kvinnoöde och en paradoxalt upplyftande skildring av närmast ofattbar mänsklig styrka.

Blondie är Birgitta Anderssons första bok.

"Denna bok är helt unik, Birgitta Andersson skildrar ett liv på så djupa nivåer att de flesta av oss inte anat att de finns. Och sedan hur hon mot alla odds tack vare sin härliga fräckhet når upp till ytan där man kan stå ut med livet."
Ur Birgitta Stenbergs förord

 
 
Sylvia

Sylvia

17 januari 2010 13:58

Hejsan Kerstin!
Jag såg också programmet om denna fantastiska Birgitta Andersson. Tänk att klara av allt elände och fruktansvärda upplevelser hon upplevt under sin uppväxt och att sedan förändra sitt liv så till det bättre. Det är starkt gjort och en stor prestation. Måste också köpa boken. Känner till trakterna på Kvastmakargatan på söder Ingvars mormormor en gång i tiden bodde.
Ha en fortsatt trevlig söndag!
Kram Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

 
Annmi

Annmi

17 januari 2010 16:27

Usch då så hemskt :(
Har själv levt i missär mm så...Njae är nog inget för mig att läsa...*Kram*

http://annmisblogg.blogspot.com

 
Love

Love

17 januari 2010 18:59

Ska köpa boken, man behöver vakna upp ibland ur sin skyddade tillvaro och vara tacksam för allt man har.
Jag vet var du håller hus men det var jag som har bott i Bernshammar på 90-talet. Ursäkta om jag skriver rörigt.
En skön söndagskväll hoppas jag du gubben och hundarna
får.
Kram från Love.

http://vindalou.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

17 januari 2010 19:47

Den boken ska jag nog köpa.
Verkar intressant.
Tråkigt när folk hamnar snett i livet :(

Kram vännen

/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Ia

Ia

17 januari 2010 19:47

Visst är det fantastiskt med Facebook ;)

http://kajsalisa.blogg.se

 
stinalill

stinalill

17 januari 2010 22:17

Hej Kerstin!! Men det var väl kul, att hitta nå´n som bor "nästgårds"!! Jag bor i Vätterbo i Skinnsberg!

Den boken du berättar om, verkar verkligen intressant. Ska kolla om bibblan kan ta hem den på ljudbok.

Återkommer en annan dag - nu är det sovdax!

Ha det gott!!

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
margit

margit

17 januari 2010 23:48

hej Kerstin! Tittat in under dagen o läst lite i din blogg igen.När du kommer till kolsva nästa gång..så kolla i min blogg om jag är hos Lasse här i Kolsva ... då kunde det vara kul om det passade och jag/vi kunde bju på en kopp kaffe..Har träffat några av mina bloggkompisar LIVE och jag tycker det är trevligt...Kramen!!

http://margitholm.blogg.se

 
wiper

wiper

18 januari 2010 09:42

I mitt första inlägg i dag så kommer jag att ha bilder med som du gjort och det tackar jag för. Du är jätteduktig på grafik. Denna bok skall jag tipsa min man om. Jag själv har svårt att läsa böcker så jag får ta till ljudbok. Har svårt att fokusera mm. Vilket livsöde hur man överlever nåt sånt övergår mitt förstånd. Tack för tipset.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards