farna

Direktlänk till inlägg 8 februari 2010

Brandfara, Hundar och Valentinegåva

        I går läste jag om Inger på Stenstugu (hon finns bland mina länkar), de hade haft eldsvåda i sitt gamla fina hus och det hade inte gått så bra, ett rum vart förstört.

 

Själv tillbringar jag ju mycket tid i ryggläge i sängen pga värk lite överallt i kroppen och där ligger jag och knappar på datorn oftast.

Datorn har jag på en sprcialsydd kudde, den ser ut som en bumburang.

Jättebra att ha som "skrivbord" till datorn som ligger på en träskiva!

 

I går förvånades både jag och maken varför det luktade bränt hemma hos oss. Det osade rejält men vi hittade inget så vi fastslog att det måste vara grannen som trots att vi rekomenderats att ej elda i våra spisar/ kakelugnar i detta 1700 talshus så måste det vara så. Hon frös väl och hade tänt en stund???????

Jag hade rest mig upp, lagt datorn på sängbordet och kudden hade jag hängt över sänggaveln. Vi sprang omkring i vår lägenhet men konstaterade att det osade värst i mitt rum!

 

Sedan åt vi mat, jag var ut med hundarna, vi såg på tv och sedan var det natt.

 

I morse då jag bäddade min säng så vände jag på kudden på sänggaveln och då ser jag....

 


Tänk om jag inte flyttat datorn till sängbordet!

Då hade det börjat brinna även i detta gamla hus!

 

Vad var det då som höll på att antända min kudde?

Jo mitt modem!

Så har du ett modem du med, var försiktig om du brukar ligga i sängen och surfa.

Visst har jag känt att det ibland kan kännas lite varmt, men absolut att det aldrig kännts så varmt att jag befarat att det skulle kunna orsaka eldsvåda.

 

SÅ VARNING FÖR MOBILA MODEM!



Jag har fått i min maillåda ännu en Valentinehälsning: Denna gång från min nätvän Susanne. Tack snälla du, så vackert du gjort denna.



I dag var det återigen dags för hundkompispromenad och det var Rozz tur att gå.
Så lyckliga de blev båda 2 att få träffas igen!

Detta kort har jag fuskat på, tagit bort deras koppel för det såg trevligare ut så här. Men tyvär kan ingen av dom släppas för då ser vi dom inte på bra länge.


   När Rozz började som vanligt att gräva så blev Jesper nyfiken

        


Är man en liten hund så kan man väl stå på kompisen så man inte sjunker ner i snön?


Vilket väl inte Rozz tyckte för då blev det bus


Rozz är så snäll och försiktig med den lilla Taxen, men jag tror att stora Rozz känner sig lägre i rang än den lilla Jesper för Rozz inte ens luktar där Jeppe kissat medan Jeppe gärna kissar över Rozzens kiss.
Ja, jag vet att min Rozz är en osäker liten pys i stor kropp men att han 2år och 4 månader skulle vara underlägsen en liten pys på nästan 2 år det trodde jag inte 

 

 

Sista kortet......

Morgonsol i Karmansbo





 
 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

8 februari 2010 17:05

Oj....tänk hur lätt en olycka kan hända, och på ett sätt man minst anar...
Vilken tur att du flyttade datorn till sängbordet så det inte blev en större brand.
Att dessa modem kan bli så varma.. och bra att du varnar om detta.
Fina bilder du visar oss här och så vackert fotot är på morgonsolen i Karmansbo
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

8 februari 2010 18:05

Men Kerstin!
Så nära ni var en riktig olycka ni också. Det var en lägenhet (eller var det ett hus) som brann för lite sedan för att man lämnat en laptop med strömkabeln i en soffa. Man måste hela tiden vara på sin vakt.
Så trist att du inte kunde se mina bilder, jag kollade med sonhustrun och för henne var det inga problem alls, du kanske kan titta efter igen?
Hoppas att din rygg snart är snällare mot dig, det ska väl ändå bli vår någongång. Väldigt vackra vinterbilder har du i alla fall!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
margit

margit

8 februari 2010 19:42

Hej Kerstin! ja dedär hade kunnat gå mycket illa!! Det var väl en skyddsängel där...som gjorde så att du flyttade på modemet...i rätt tid...
Va fort allting kan hända, förändras...men nu gick det ju bra! Tack o lov för det!!
Jag har nu gått ner till 61% att jobba. Vilket innebär att jag kommer att vara ännu oftare i Kolsva . Du kan läsa min blogg...där kan man se/utläsa ungefär VAR/HUR jag jobbar och när jag är i Kolsva...
Vore kul att få träffas när du är i stugan!! Hör av dig!!! Nu åker jag till Lasse Torsdag till fredakväll...sedan jobbar jag fred, lörd o söndagnätetr-Åter hos Lasse mest hela vecka 7...
Kramen min vän!!

http://margitholm.blogg .se

 
Gunilla

Gunilla

8 februari 2010 23:35

Men oj, vilken tur du hade att det inte blev en eldsvåda.
En olycka kan så snabbt hända.

Ja det där med bakning är nog en konst, som det heter.
Jag är absolut ingen expert på att baka.
MÅSTE ha recept jämt när jag bakar,
så jag vet hur mycket det ska vara av varje.
Samma sak när jag lagar mat, så måste jag ha recept.
Min mormor kunde det där utantll, minns jag,
för hon hade då inget recept att gå efter.
Duktig på matlagning var hon oxå.
Det var väl så förr kanske, att dom var tvugna att lära sig att baka och att laga mat.

Kram på dig
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Camilla

Camilla

9 februari 2010 09:13

Hejsan !
Vilken tur att det inte började brinna !
Det trodde man ju inte att modem kunde bli så varma ?!
Att man inte ska ha sladden i till mobilladdare när man inte använder den, har man ju hört kan orsaka brand.
Vilket härligt foto på morgonsol i Karmansbo du lagt in !
Fotot på Jesper som står på Rozz var då för kul :)
Ha en fin tisdag !

http://camillalillagul.blogspot.com

 
wiper

wiper

11 februari 2010 14:57

Vad jobbigt att råka ut för brand, värsta mardrömmen. Vad tråkigt att du har sån värk. Hoppas att det snart blir bättre. Vilken tur att du flyttade datan till sängbordet så inget allvarligt hände. Vad fort det kan gå när olyckan är framme.

Vad fina bilder du gör. Jag tog med mig bilden vi fick av dig till Alla hjärtans dag men jag sätter in den lite närmare helgen. Vad härligt hundarna har det i snön

Sköt om dig

Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards