farna

Direktlänk till inlägg 13 februari 2010

Alla Hjärtans dag

Inför morgondagen så vill jag önska er alla som hittat in på min blogg en fin Alla Hjärtans dag!

 

Jag snickrade ihop en ny Valentinebild, inspirerad av en grafikväns rader i ett mail jag läste. Hon fick behålla sin kära trots att de hade alla ods emot sig. Så tittar du in här så är denna bild tillägnad er (fast jag har ju skickat den privat)

 

  

 

Jag tackar för de vackra hälsningarna som jag hämtat i min maillåda!

 

Tack Birgitta

   

 

 Tack Anna

  

 

Tack Katerina

  

 

Tack Bodil

   

 

Vi brukar inte fira denna dag men i går när vi var i Västerås och inne på ICA så såg jag en Cholkladask som bara låg där och ropade på mig så Janne köpte den, delas i morgon av 2 st diabetiker. Jo, men så klart, någon gång i bland får det vara tillåtet att synda. Särskilt på Alla Hjärtans Dag!

 

Vi var till Västerås för Janne gav upp och sökt läkare för sin förkylning, det blev pencelin och hostmedesin så i dag låter han mycket bättre redan, dock inte alls bra än.

 

Vi passade även på att åka till kyrkogården, där blev det rosor, ljuständning och ett extra ljus från Faster och Farmor från deras blomfond.

 

 

Så mycket snö som nu på Kyrkogården har vi aldrig varit med om på dessa 10 år som vi besökt den!

 

För övrigt så hoppas jag få tid till en skidtur innan vi måste åka till Karmansbo igen.

Promenader måste man ju ta med jämna mellanrum ändå när man har 2 bushundar 

 

   

 

 

Den gamla Banvallen är ett underbart strövområde i Kolsva

 

 

Vi ska ev ta en utlandsresa nästa månad, fann i ICA Kolsva en lapp, en som vill passa hundar. Jag Gogglade på hennes telefonnr och döm om vår förvåning då det visar sig att hon bor på en bonnagård i Karmansbo.
Så snart åker vi hem, kontaktar henne och startar en inskolning och går det bra med hundarna så beställer vi en resa till solen om ett par veckor.

Håll tummarna att hundarna trivs där, vi har ju inte lämnat bort våra hundar på 8 år nu.

Vi fick avsmak för det då Zita var nästan 2 år. Vårt hundpensionat hade fått ny ägare, men våra hundar älskade ju denna plats så vi misstänkte inget.

 

Kommer hem efter en vecka och hämtar 2 nervvrak, tom Diana som varit där så mycket förr (hos andra ägaren) var orolig i flera dagar efter.

Zitaskruttan hade bitit sönder buren, det var nästan bara flis kvar och hundpensionatägaren sa att hon aldrig varit med om så ouppfostrade hundar.

 Hur hon bar sig åt för att förstöra våra hundar det vet vi inte men de blev trygga igen med tiden och vi köpte husbil istället för att alltid kunna ha dom med oss.

 

Men nu fyller gubben snart 65 år och han önskar sig en tripp utomlands så vi får se om det kan bli såsom han önskar

 

 
 
Bettan

Bettan

13 februari 2010 16:37

Vad fina bilder :) och mysigt låter det med Utlandsresa. Vi har också bokat en i höst till Tunisien. Jag var där i slutet på 80-talet och Pelle har aldrig varit där så vi får se hur det är nu. Ja ni har också husbl, det är trevligt resande, vi har också en funderar lite påa tt åka på Europasemster med den i sommar, får se hur det blir.... Våra fyrbenta vänner behöver som bekant någon stans att vara som är bra när man reser, hoppas det ska ordan sig bra för era vovvar. Vi har turen att ha så bra grannar som ser efter vår med morrhår :)) Ha det gott// Kram Bettan

http://pellebettan-livslycka.blogspot.com

 
Marketta

Marketta

13 februari 2010 23:52

Oj, vad här händer mycket, och så snygga dina lektioner i SkaGra blev. Mina blev då inte sådär snygga vad jag kommer ihåg. Massor med trevliga bilder, vilket får mig att tänka på att det är EFIT-dag imorgon. Kanske skulle ta fram kameran om jag för en gångs skull kommer ihåg den.

Ang kennelhostan så var den inte alls besvärlig för Lizzie. Hon harklade i 2 dagar, men nu verkar det ha gått över. Det är med vaccinationen, den ingår ju numera i den här sprutan med parvot mm, men jag brukar säga ifrån den. Den är ju inte till mycket nytta eftersom den bara biter mot några sorter av kennelhosta. Vem har sagt att hunden får just den sorten den är vaccinerad mot. Det är 5 hundar som brukar vara på våran klubb och träna som har fått kennelhosta, och jag skulle nog tro att Lizzie är den enda av dom som inte har vaccinerats mot kennelhosta. För dom andra resonerar så att det blir ju ingen skillnad i pris vare sig man tar den eller inte. Men jag tycker det är onödigt att spruta i dom en massa gifter för att nån har hittat på att det skall vara så. Samma sak med den där svininfluensavaccinet på oss. Vart tar vårat immunförsvar vägen om det skall sprutas mot allting :-o.

Nej, snart är det dags för sängen här.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

14 februari 2010 00:59

Så trevligt med utlands resa:)
Var några år sedan vi var utomlands.
Har inte råd nu tyvärr.
Får väl bli när man får ärva ngn gång.

Så fin Vallentin tavla du snickrat ihop.
Ska sätta in dom som kom via lbd på min blogg.

Kram och ha en trevlig fortsatt helg
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
margit

margit

14 februari 2010 01:12

Hej Kerstin! Sitter på jobbet i E-tuna..jobbar också söndanatten till måndag. Åker till Kolsa på måndagmorronen. Är ni kvar i Kolsva i stugan även på måndag???
Kramen vännen!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards