farna

Alla inlägg den 1 april 2010

Jag har fått 2 Påskkort till som jag Tackar för!

Först ett från Göran, en nätvän från den tiden jag hade en MSN- Grupp, som hette Vännerna på nätet. Alla de vännerna har jag numera med mig här inne   

 

Tack Göran för Påskkortet!

 

Gunilla min "gamla" vän från Målarboden har skickat mig detta Påskkort som hon skapat själv. Hon tillhör ju mina vänner innom Grafikvärlden

  

 

Tack Gunilla!

 

Jag sätter in mitt gamla Påskkort igen som en Påskhälsning till släkt och vänner. Glad påsk på er alla!

  

 

Nu har vi tillträdit Färnahuset, det luktade SÅ gott där när vi öppnade därren. Det luktade rent, en doft av Såpa i hela huset, tom källaren.

OJ vad de fejat och stått i, allt var skinande rent!

 

Det första vi gjorde var att släppa in hundarna så de skulle få bekanta sig i den nya miljön.

De rent av forsade in, jättespännande. Halkade på hallgolvet i sin iver och tog det sedan en liten aning lugnare. Först genomsöktes entreplan, sedan upptäckte Rozz först trappan till övervåningen och drog iväg med Zita efter sig upp.

  

Där var det först rusning från rum till rum (2 rum, hall och badrum) sedan for Ross in i varje gardrob som stog öppen medan Zita nöjde sig med att titta på. Jag menar, Rozz kom ju knappt in i dom, det var ju bara in och ut. Mitt i gardrobsväggen finns en dörr som går in i kattvinden och då följde Zita med och eftersom de blev kvar där inne så gick jag efter och kollade vad de gjorde?
Det visade sig att de jagade varandra runt där, slutade när jag kom och störde dom   

När jag öppnade källardörren backade dom båda 2, men bara för en sekund, sedan rann de nerför och utforskade även rummen där nere.

 

Nu fick dom gå ut och sätta sig i bilen en stund medan gubben och jag packade ur lådor vi hade i bilen. Sedan packade vi upp men då var tydligen hundarna trötta för då låg de som 2 utvattnade sillar på köksgolvet.


I morgon fortsätter vi köra grejer från kolonistugan. Sedan får vi se var vi firar Påsken, det beror på om vi fått dit lite möbler eller ej i morgonkväll. Jag tror att det blir Påsk i Färna.............Det är ju inte så mycket möbler som ska dit 

 

Än så länge har vi kört dit Kastruller, porslin mm och garagegrejer.

 

Glad Påsk alla!

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards