farna

Alla inlägg den 16 maj 2010

 

Lördagen  tog vi det lungt, gubben packade upp lite i garaget men mest slappade vi. Satt i hundgården, på verandan och kollade på tv.

Några promenader blev det naturligtvis för Lördagens väder var underbart, jag och hundarna gick upp mot skogen i Färna, bakom herrgården.

Efter en liten backe upp ligger detta lilla gulliga hus.

Det är Färnas hembygdsgård!

Vi har inte gått med i föreningen ännu men det ska vi för bor man i litet samhålle så är det nog där man ska vara med -:)

  

Jag gick ett spår där i skogen men såg en ny väg så den måste jag ju testa. Det var torrt och fint i skogen så skor passade bra denna första sommardag.

När vi nästan var framme på vägen var det ett stort område som var översvämmat men det var nog en sankmark jämt här för det var en lång spång att gå på, ganska bred oxå (3 plankor)

När vi kommit till hälften så ser jag bakom en sväng att spången rasat och en enda planka var allt som ledde över till nästa breda spång.

Rozz hoppade i och gick, det var bara ca 3 dm djupt.

Zita totalvägrade så jag manade på henne... GÅ

Då tar hon sats och rusar ut och över brädan. Jag skulle ju släppt henne!

Istället tappar jag balansen av rycket, är på väg att ramla på mage i vattnet så jag hoppar ner i det blöta.

Nu ser jag att Rozz hoppat upp igen och varför förstår jag...........

Det var djupt här, vattnet står mig upp till låret -:)

 

Gissa om jag hade bråttom hem nu, med vattenfyllda skor, Klafs klafs...  Hade ju kortbyxor, piratmodell på mig så byxan klarade sig nästan....

Nä, det var inte kallt, eller hann jag inte känna efter?????

 

Hur som helst så Rozz tycker inte det är kallt, här badar han hemma hos oss...

Nu ser man att det börjar komma upp växter i strandkanten. Kabbeleka och något annat?  Kanske vass...


 

På Söndagsfm gick vi en promenad både jag, hundar och gubben, inte ofta vi hinner eller orkar gå tillsammans så det är kul!

Idag gick vi över stora vägen och följde en väg upp i skogen.

Så skymtar vi något i ett skogsbryn.

Nyfikna smög vi närmare

Jo, det var nog en husvagn, en gammal en, en ruffig enmed dörren på vidgavel.

Tänk om det var någon där?

Vi smyger vidare och nä, den ser så ruffig ut så ingen bor nog där i allafall

Gubben tror att det är någon militär husvagn från 50/ 60 talet. Den har drag för traktor och när vi kikar in så ser vi varför det var öppen dörr.

Det har varit bikupor där inne!

Tur för oss att inga bin var hemma -:)

Men nog var det läckert att se en SÅ gammal husvagn!

 

  

Vi har inget hört vare sig ang villan eller stugan och man säger ju att inga besked är bra besked.

I morgon em vet vi.. Gubben är i Västerås, han ringer med jämna mellanrum, kolla mailen, men tyvärr inga mail än... som tur är

 

 

 

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards