farna

Alla inlägg den 29 juni 2010

Själva midsommarafton var vi ensamma, åt god mat och sedan gick vi en lång runda med hundarna. Meningen var att titta på midsommarfesten vid festplatsen men det visade sig att de klätt stången på förmiddagen och nu låg den ner och väntade på att resas. En lapp på ett av lotteristånden berättade att dansen skulle bli på Midsommardagens eftermiddag.


Den kunde vi dock ej kolla på för då fick vi främmande!

Det var syrran med sin son, sonhustru, minsta barnbarnet och sonhustruns mor.

Jag har raderat deras ansikten för de vill kanske inte vara med här i min blogg

 


Det var roligt att träffas och roligt att förnimma känslan att vårt hus och tomt fick godkänt -:) Särskilt verandan och sjöutsikten ....
Vi visade dom sedan Färna herrgård, herrgårdsboden, lusthuset, Mausoleumet och den vackra Enelska Parken

Besökarna åkte på kvällen men syrran stannade kvar!

Dagen därpå åkte vi till Karmansbo och besökte en barndomsvän från vår by där vi alla växte upp. Tyvärr hade hennes svårt sjuka make gått bort dagen före men kanske var det ödets mening att vi skulle komma vid just detta tillfälle?

 

Måndagen kom vår kusin från Fagersta och hälsade på tillsammans med sin kille. Vi fikade, pratade och skrattade och hann med en runda i herrgårdens omgivning.

  

Jag fick telefon från Willab Garden, mitt växthus är 2 veckor försenat!!!!!!!!
Ja, gubben tyckte det var bra, han har fullt upp ändå liksom.

I dag den 29 juni har jag skjutsat syrran till tået i Köping och på hemvägen var jag in på Djuraffär och köpte mera hundmat och Willys och slängde bort sammanlagt 2000 kr väldigt snabbt.

Sedan vilade vi några timmar för att avsluta dagen med att storstäda vår gamla husbil. Den ska ställas till försäljning hos på Tumbo Husvagn & Husbilar, så i morgon blir det troligen IKEA igen på em. Kanske tar med ett par gardrober hem

 

Jag har varit ute och testat zoomningen på nya kameran. Blir bra bara jag vänjer mig, den har bildstabilisator men när jag zoomar så darrar jag förskräckligt på handen så kameran har svårt att hitta motivet -:) Öva, öva!!!

 

Jag fotade bland annat våra kanadagässfamiljer.
Den ena familjen fick 7 ungar, den andra 3 st. En Mink har setts simma där och den har tagit 2 av ungarna i  3barnsfamiljen.
   


Familjen som fick 7 barn har numera 12 små, 7 lika stora och 5 i varierande storlek.

Det sägs att de snott ungar av de andra gässen och uppfostrar dem som sina egna

  

Hur som helst så har de andra föräldraparen försvunnit och dessa 2 vårdar nu sin stora kull med all ära!

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards