farna

Direktlänk till inlägg 12 juli 2010

Nu har det kommit...

I dag levererades mitt nya pellishus!

En enorm lastbil från Willab Garden kom, han kopplade loss släpet och åkte sedan i på vår gräsmatta för att lossa.

 


Taket fälldes upp, väggar fäldes ut och sedan lastades mitt växthus av med lyftkran.

     

Vi valde att han fick lägga delarna på asfaltvägen framför vårt hus vilket innebar att han körde på gräsmattan. Tack och lov blev det bara ca 2 cm djupa spår efter hjulen så gräset reser sig nog igen.

Vi ville ha delarna där pga att monteringen får vänta till vi är klara med flytten. Gör inget, skulle jag i dagsläget sätta in pelargonerna i växthus så skulle de väl dö av pur förvåning när värmen stiger uppåt 40 grader som ju ett växthus kan komma upp i.............. eller ännu mera?


Annars så är vi ner till stranden i ett och svalkar av oss. Numera får man passa sig för att nämna ordet "bada" ty då står Zita genast vid källardörren och väntar -:)


I dag är det kallt! Bara 25 grader i sjön, i går nådde det upp till 27 grader men det var nästan för varmt då 

 


Jag fick mig ett gott skratt när gubben reste sig efter att suttit en stund i badenbadenstolen utan dyna......

 


Rozz badar och däremellan släpar han ut alla grenar som ligger bland slyn. Han är mycket flitig och ger inte upp i första taget. Är grenen tung så hjälper han till genom att morra åt grenen. Då flyttar den sig lite.
Sån är husse med, träter på saker som inte vill som han vill -:)

 


En långbent groda kom hoppande över stranden ner mot vattnet och hundarna blev mycket intresserade och följde efter.

Konstigt nog försvann den när den nådde stranden. Försvann trots att Rozz skällde på den när den simmade iväg.

 


Gubben fortsätter att köra möbler, jag förstår inte hur han själv kan bära sängar men det gör han. Sedan har jag hjälpt till att få upp dom på övervåningen. Sängar, byråer mm har vi fått hit nu, mycket återstår.

Det är i varmaste laget för att leka flyttgubbe så det är ljuvligt att kunna slänga sig i sjön när man vill. Här tog jag kort på gubben från verandan

  


Många nya pelargoner har jag i år, vet inte hur många, törs inte räkna dom -:)

Jag gjorde ett bildspel på nya korten som jag håller på att uppdatera min hemsida med.



Vi konstaterar jag och gubben att vi har det mycket bra här, detta är livskvalitet!



 
 
Camilla "Lillagul"

Camilla "Lillagul"

12 juli 2010 19:27

Så mysigt det ser ut att ha en "egen" sjö att bada i :)
Får vi se sen hur växthuset ser ut då :)
Lika varmt här nere som uppe hos er ser jag :)

http://camillalillagul.blogspot.com

 
Astrid

Astrid

12 juli 2010 21:29

Men gud så härligt, så skönt att ni hittat hem

http://www.astridla.com

 
Gunilla

Gunilla

13 juli 2010 18:36

Förstår att det är skönt med egen badbrygga.
Så hade min moster vid sin sommarstuga.
Men hon har sält den nu eftersom hon inte orkar åka dit längre.
Hon är nästan helt orkeslös numer, så man kan förstå att hon inte orkar åka dit mer.
Det är lika varmt här som hos er.
Det är skönt med lite värme efter den kalla och långa vintern, men det är lite jobbigt nu när det är FÖR varmt.
Alla fläktar är på gång här :)
Ett måste i denna hetta.

Kram vännen

/Gunilla



http://gunillaskatter.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

14 juli 2010 17:23

Så härligt att ni känner att detta är rätt och det ser onekligen mysigt ut, speciellt att ha så nära till vattnet.
Det ska bli spännande att få se det där växthuset när det är uppfört. Och vilken fint bildspel!!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards