farna

Alla inlägg den 22 juli 2010

Det vore snällt om DU som besöker min blogg kikar in och röstar på det foto DU tycker bäst om.
Då blir det lite spridning på rösterna
  http://www.ksida.com/tavl2010.htm

Nu har vi alla möbler här och bär runt dom. Måste säga att de passar inte alls in här som de gjorde på Enhagen eller i Karmansbo.

Endera är det en dörr ivägen, eller ett element, eller som här, en öppen spis.


 


Vi kanske låter det bli så här nu?

Nej, vi har inte tapetserat om än, men det ska göras. Absolut ej tapeter i vår smak -:)

Vi har varit lite slöa några dagar, kändes att vi behövde ta igen oss, har tittat på tv mitt på dagen bland annat. Inte för att det finns nåt att titta på men det har varit skönt att bara slöa.


Vi har svarat på flera annonser om vitrinskåp men de har varit sålda innan vi sett dom. Nu satte vi själva in en annons under köpes.

Vi har haft några svar men det har varit fel modell.
Så igår skulle vi till Västerås för att handla mat och då ringer en kille att han har ett skåp. Enligt beskrivningen så lät det som en fullträff.


Men när vi kommer och tittar på det så var det totalt fel, även om det var "glas från golv till tak".

Litet, smalt, pluttigt.

Men vi tog det ändå för vi fick det för 200 kr -:) 

Jag kom på att det kan passa i den blivande läshörnan.

  


Jag har fått för mig att jag ska ha alla mina "samlargrejer" innom glas så det inte behöver dammas så ofta. Mera lättstädat nu när jag ändå inte orkar så mycket.

Snart ska jag fylla skåpen och hyllorna här -:)

En vitrin ska jag ha tag på till köket med, för mina gamla plåtburkar mm.

Vi får se om det "rätta" dyker upp.
Jag vill inte köpa nytt eftersom mitt hem ju består av gammalt, slitet och ärvt


På altan trivs vi och nu har Rozz hittat sin favostol. Han rullar ihop sig så han blir liten och lämplig i storlek -:)


Nyfiken är jag på hur ni har det mina bloggvänner men tid och ork har inte räckt till än. Det blir mycket att läsa igen sedan -:)

Önskar er alla en fortsatt fin juli månad och här har vi i dag fått vår andra regnskur, i Lördags kom det lite så att gräset började skifta i grönt igen. I natt och hela förmiddagen har det regnat från och till så nu får vi nog snart starta gräsklipparen i alla fall.

Värmen består ännu i allafall men nu är man van vid den.
I karmansbo återstår grejer i förråd och att städa men ingen panik, vi har flera veckor på oss, ska vara ute till den 15

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards