farna

Direktlänk till inlägg 31 juli 2010

Från Färna mitt i Västmanlands skogarna

Äntligen har min Voodoo slagit ut och jag förstår att den är åtråvärd bland samlare -:) Den är en unikpelargon vilket innebär att den har Engelskt påbrå.  Den har doftande blad, vilket är ett måste för att få sorteras under unik, stora blommor,  den föddes någon gång på 60 talet och är en korsning av 2 Engelska.


 


Norrsjön börjar bli kallare nu, jag tog troligen mitt sista bad i går då var det bara 20 grader varmt. Lite i kallaste laget för en med värkande leder märkte jag senare på daen -:)

 


Gubben har jag satt i jobb med att sätta upp taklampor i dag, inte en enda krok sitter på rätt ställe så han fick jobb med att limma sladd och dra om elkablar från befintliga uttag.

Själv är jag slö i dag efter att igår jobbat med att packa upp och ställt saker på plats i nyinköpta skåpet.

 

  

 

Vi har ringt på  4 såna här vitrinskåp under Juli, de har sålts direkt så när jag fick se en ny annons så dök vi på telefonen och åkte iväg till Västerås trots att det regnade.

Vi lindade in skåpet i plast och tur hade vi som tokiga för just under hemresan regnade det bara lite.

 

Vi var även in och kollade på soffor och sängar, ska ha till tvrummet är det tänkt.

Jag sa att gubben ska få bestämma utan min inrådan och jag lyckades vara tyst så beslutet blev hans eget till sist.

Vad han valde?

Varsin säng med uppfällbar rygg och fotända.
Så det är väl på sin plats att kalla det rummet där tv ska stå för sovrum nu -:) 

Vi får sängarna den 20 aug.

 

När vi var nere vid sjön i går förvånades jag att andfamiljen envisades med att simma fram och tillbaka fast Rozz stog och skällde på dom. De verkade inte alls rädda för honom, snarare såg det ut som andmamman försökte mota bort Rozz.............

 

I dag, nyss ropade Gubben på mig, titta ut nu är hela familjen samlad

 

Ja det kryllade av änder där nere.....

 

Så ser jag att de börjar gå upp ur sjön.....

Jag undrar vad de ska göra???

 

De vandrar upp över hela våran strand, jag följer dom med kameran...

Var ska dom, vad är i görningen?

 

Så ser jag hur de sträcker sig upp, fångar en Hallonplanta och drar ner den och sätter igång att äta hallon.

I min vildaste fantasi har jag aldrig trott att Änder äter Hallon.

 

 

Mamman stannar kvar mitt emellan sjön och hallonsnåren, efter en stund vänder hon om och börjar gå tillbaka till sjön.

Genast vänder alla 8 ungarna sig ifrån de åtråvärda bären och följer efter sin mor.

  


Sedan simmade de iväg i samlad trupp.

Nu förstår jag varför dom var så envisa och försökte köra iväg Rozz -:)

 
 
Camilla "Lillagul"

Camilla "Lillagul"

31 juli 2010 15:57

Nä det kunde man ju aldrig tro att Änder skulle äta Hallon !!!

http://camillalillagul.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

31 juli 2010 22:21

Det var värst! Inte trodde jag att änder äter hallon. Vilka disciplinerade ankungar.

Ni fick ju tag i ett riktigt fint vitrinskåp, det pryder verkligen sin plats.

Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Gunilla

Gunilla

1 augusti 2010 00:14

Jag har inte heller hört att änder äter hallon?
Iofs så äter ju *vanliga fåglar* andra typer av bär, så det är kanske inte så konstigt att änder äter hallon. Vad vet jag.
Du undrade i min blogg i vilken ålder Lasse Stefans är. På Wikipedia står det iaf att Olle Jönsson är född 1955, men vilka år dom andra är födda hittar jag inget om, men dom är nog omkring både min och din ålder ngn stans.

Jo jag har läst på ngn:s blogg om ngn bloggträff här i örebro i Augusti, MEN det skulle tydligen handla om att dom skulle spela bowling och det är jag inte så intresserad av, och sedan har jag inte råd med *extra utgifter* eftersom jag och pappa ska på långresa i mitten på oktober, så jag vill spara lite nu. Det har jag sagt till både Margit eller vem det nu var, som hade ordnat med det och sedan ngn mer, Love kanske?
Som sagt jag har inte råd just nu med extra utgifter och det har dom uppfattat vad jag har förstått.
Det går ju fler tåg framöver isf.

Fint skåp ni har hittat till ert nya hem.
Det blir nog bra när allt kommer på plats.
Brukar ju blir så :)

Kram och ha en fortsatt bra helg
*jobba* inte ihjäl dig bara.

/Gunilla


http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards