farna

Alla inlägg den 9 augusti 2010

En fråga först!

Någon som vet vad detta är för växt?



Här syns den i sin helhet i den blå krukan. (de andra 2 är hängpelargoner)

   

Jag köpte en fröpåse i våras på Turkisk pelargon, det som kom var denna och en "riktig" en turkisk pelargonplanta. Egentligen borde jag väl slängt den men nyfiken som jag är så får den vara kvar...  ett tag till i allafall.

 

I dag har vi fått rejält med regn här i Färna. Det rent forsade och åskan dundrade till 2 ggr med ca en timmas mellanrum.

Hundarna gillade det inte -:) De flög upp och gav skall.

När det vräkte som värst var jag ute på altan och tittade till pellisarna där, Zita och Rozz illade inte läget utan försvann in. Jag fotade den upprivna sjön, den var minst sagt prickig



Utsikten från altan var inte mycket att skryta med. Som synes så forsade det ner -:) Man bara anar träden

   


Sedan kollade jag till pellisarna på framsidan, nu är detta foto från gårdagen. Idag ser de alla misshandlade ut och mina stora krukor var det översvämning i. Det var bara att lägga dom så vattnet rann ut. Blommorna gillar ej detta. Bladen gulnar och blommorna blir bruna.

     


Mellan 2 skurar hann jag ut med hundarna, vi gick utmed skosvägen här, men lite längre bort än förr. Så ser jag en skylt som jag måste läsa på.

Den berättar att denna långdragna backe förr var folks fasa på vinterhalvåret ty hästarna bara halkade och kom inte upp.
För att ge hästarna bättre grepp för hovarna så lades det på rikligt med sågspån i hela backen.

Därför heter denna backe än i dag...  Sågspånsbacken.

  

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards