farna

Alla inlägg den 22 september 2010

Av Pellispricken, gubben och hundarna - 22 september 2010 21:35

I dag har vi varit till vetreinär med hundarna, de var otroligt duktiga båda två.

Man ser verkligen nu att Rozz blivit vuxen, det går att prata med honom. Tex att gå upp på vågen och sätta sig där.

Han lyder!

Inte ens skällde han när sköterskor kom in, han pratar! Oppooo, opppoaaa. Vet tyckte han var en otroligt social hund   Ha ha, han skulle se Rozz på promenad, han försöker få igång ett samtal med alla han möter.

 

Ja, sedan skulle Zita lägga sig på golvet och visa vet sin mage. Utslaget såg nu ut som en blodfylld blåsa så vet tog en spruta och sög ur allt där. Zita låg så snällt och lät han rota runt.

Vi ska avvakta några dagar och se om blåsan nu försvinner av sig själv. Han visste inte vad det var!

 

Sedan skulle blovprov tas på om Rabisvaccinet tagit. Först på Rozz, han ville ju helst gå sin väg men sköterskan fick både raka tassen och sticka in nålen och ta ut blodet.

Han var så duktig!  Han som varit så rädd för vet

 

Så var det Zitas tur. Jag sa att sköterskan skulle hämta en till för vi skulle inte klara detta. Förra gången fick de söva henne.

Sköterskan vill prova så jag och Janne  satte oss bredvid Zita och så började hon raka. Hon stack, hon fyllde röret och Zita låg där och väntade på att bli klar!

Helt otroligt!

 

Jag är stolt som en tupp över mina duktiga hundar.

 

Nu får vi vänta i 3 veckor på svar på proverna. Tre långa veckor

 

Vi bad om en annan medesin till Rozz eftersom hans mage inte riktigt klarar Rimadylen. Ja, det hade kommit en ny sort, vi skulle få prova den.

På Apoteket får vi veta att den var svindyr!

Vi åkte tillbaka till vet och bad om ett annat medel och jag bad om en sort som jag blivit tipsad om i ett hundforum.

800 kr för 3 månaders behandling.

Ja det kostar att ha hund men blir Rozz bättre i sin mage så är det värt det. Det är inte kul när hunden vill ut mitt i natten för att äta gräs.

 

Dessvärre, vet hade ingen skam i kroppen, vi fick betala 80 kr extra bara för att få nytt recept -:)

 

Han berättade föresten att han en gång sett noskvalster i ett mikroskåp, det var ytterst små djur som sprang med en otrolig fart -:) Nu har Zita o Rozz fått sina första tabletter som ska ta död på odjuren hos dom.

En tablett med en veckas mellanrum i 3 veckor

 

I morgon är jag på resande fot, jag berättar senare vart och med vem osv... Janne lämnar jag hemma, han får ta hand om våra hundar

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards