farna

Alla inlägg den 29 september 2010

Av Pellispricken, gubben och hundarna - 29 september 2010 23:16

I dag har jag varit till Färna Spa och gjort mina övningar.
Vad det är svårt att hinna med det. Skulle behöva gå en gång till denna vecka men ingen chans att hinna på Fredag (hämtar limosinen då) och på helgen har jag annat för mig och dessutom är det så mycket folk då så jag avstår.

 

Efter bassängträningen gick jag till Posten, ja vi har en sådan fortfarande här i Färna, även om den bara är bemannad ca ½ timma om dagen.

Idag fick jag svaret på biopsin och det var skönt att läsa det brevet.

Godartade förändrinar.
Jag ska kallas till hud ien för att få kortisonsalva som ska läka såren på underläppen.

Hi hi, det är inte sår som besvärar mig just nu, det är den där suturen, sytråden i läppen. Den ska ju försvinna av sig självt, jag klipper små bitar var dag och det tycks aldrig ta slut på den -:)

Sedan gick vi hundpromenaden tillsammans jag och Janne.

Därefter åt vi grillspetten från i går med potatissallad till

 

Sedan  har jag plockat och snyggat till ett antal pelargoner inför helgens utförsäljning

Jag kommer att ta 25 kr för normalstora, 50 för halvstora krukor och 100 för de största krukorna.

 

I Kväll har jag varit i Västerås på höstens första träff med Mälardalens Pelargonförening. Deras hemmis finns här

 

De berättade om den fröbank de ska starta, medlemmar ska få köpa frön mycket förmånligt men även icke medlemmar får handla,  men till normalpris.

Det talades även om hur man samlar frön, Emma visade några böcker hon hade om frösådd som hon rekommenderade och jag glömde totalt att anteckna vad böckerna hette.

Jag passade på att visa en lista på en del av de pellisar jag kommer att sälja i helgen och jag såg att intresset väcktes hos flera.

Jag fick med mig några brochyrer om vår förening att lämna ut på Söndag.

Vem vet, jag kanske lyckas värva någon medlem -:)

 

Dessutom, jag har "lappat" Färna nu med inbjudningar så det ska bli spännande att se hur många som kommer.

Som en tjej sa på mötet, är man ute efter en speciell pellis så ska man vara här 12.30 på Söndag.

Mitt svar blev, ingen släpps in och tjuvstartar.

Klockan 13.oo börjar rean -:)

 

I morgon fortsätter jag att snygga till pellisar

 

Fotot, ett målat fuskfönster uppe vid Herrgården

  

Av Pellispricken, gubben och hundarna - 29 september 2010 09:10

Jag är det redan, fast sjukpensionär men

nu är Janne oxå PENSIONÄR!

 

I går fick han tårta på jobbet, han fick ett bra betyg, vad han nu ska med det till?

Jag hoppas han inte ska söka nytt jobb  

 

Han fick en enorm blombukett

  

En glasskål från Kosta Boda. Nyfikna som vi är så letade jag på den på nätet och nu vet vi att Westinghouse Atom köpte en skål för 2779 kr till honom. En avlång smal blå sak som hette Vision

Här kan du läsa om konstnären om du vill

  

Själv hittade jag ett kort som var som klippt och skuren som Janne fick av mig och mottog med orden... Den var bra

 

  

 

Till mat hade jag tänkt bjuda på grillspett men han önskade sig Vikingkebab så vi tog en hundpromenad till Pizzerian och grillspetten tar vi i dag ist.

 

Dagen till ära hade jag satt upp nya gardinerna som jag köpte på marknaden i Kopparberg 

 

  

 

Avslutar med en liten påminnelse...  

 

  

Fårhagsvägen 2, 73970, Skinnskatteberg

om någon vill kolla vägbeskrivning på Hitta.se

 

Hoppas det kommer många så jag slipper kasta några pellisar i komposten

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards