farna

Alla inlägg den 25 oktober 2010

Förberedelserna fortsätter.

Nu har jag fixat fotoalbummet där vår resa kommer visas i bilder. Du hittar det lite överallt men här är en direktlänk
http://www.pellispricken.se/husbil.htm
Jag har installerat Picasa på denna dator och kommer då att kunna lägga in kort och redigera bilder, skriva text osv utan att vara online. Ladda upp gör jag när det är lämpligt.


Har jag gjort rätt så ska det gå att klicka där och komma till albummets rss sida där all uppdatering visas.



 

E- postadressen jag kommer att använda Kan du få om du skriver imina komentarer, jag var tvungen ta bort den härifrån bloggen.   Varför?

Jo jag fick plötsligt en massa friarmail från utlänska tjejer -:)

Reseberättelser i ord kommer publiseras i denna blogg tillsammans med länk till fotoalbummet.

 

I dag har vi hantverkare här, värmepumpen ska instaleras. Jag tyckte det var intressant även att se när han borrar genom väggarna.
Vad väggarna innehåller!

Köksskåen uppbyggda av tjocka plank, ca 3 cm.
Ytterväggen av 3 lager samma tjocka plank men med 2 smala luftspalter mellan panel och innervägg, luftspalt på ca 1 cm.
Ingen sågspån, ingen papp bara luft.
Någon som vet nåt om husbyggen?
Jag tror att detta innebär att huset är bra byggt och tätt i väggar.

Jag har hört någonstans att bräder + luftspalter ska vara ett bra tätningsmedel. Men rätt eller fel???? 

Någon som kan detta? 


Hur som helst, nu håller dom på att dra luftsladd genom överänden i mina köksskåp -:) En skjuter på ute och en drar inne.
Det blir spännande i kväll att se huru varmt vi får inne i natt


Vår första camping med el-plats är nu bestämd, den blir i Stora Höga samtidigt som vi ska hälsa på min syster i Stenungsund innan vi åker vidare söderöver. (jag hoppasvi är där till helgen)

 

5 st pelargoner, väl utvalda pelargoner har nu fått ny jord och nya fräsha krukor och väntar bara på att resa söderut och få stå ute under vinterhalvåret  nere i Spaniens solsken.
Vilka avslöjas snart -:)

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards