farna

Alla inlägg den 3 november 2010

DAGBOK 
nov 2010 till April 2011

1 Nov.
Måndagen tillbringade vi i Västerås, jag var först till Oxbacken och tog blodtrycket. De ville det
pga att jag fått en ny blodtrycksmedesin. Mitt inflamerade tandkött, diagnos Leche, kan vara en biverkning av Enalaprid, nu har jag Locartan Treva. Tyvärr ser jag ingen förbättring än men

hoppas kan man ju.................
När vi nu var på Vårdcentralen så skulle vi be om intyg för våra medesiner inför utlandsresan för
vi hade blivit skrämda av att höra att tullen kunde ta av oss Insulinet som vi har massor av (2 x 6 månaders dos)

Receptionisten hade aldrig hört talas om intyg på medesin.
Hon skickade frågan vidare till den ena efter den andra av läkare och sköterskor. Efter en timma
fick vi besked att Apoteket har blanketten som ska fyllas i.
Säga vad man vill om Oxbackens vårdcentral, de var vänliga och hjälpsamma trots att vi inte
hade bokat tid och alltså knaprade på andra patienters tid.

Så gick vi ner till Apoteket på Oxbacken och så började samma visa igen. Först hänvisade dom oss tillbaka till  Vårdcentralen.
Vi sa att dom skickat oss till Apoteket.
Då gick Expediten på Apoteket till sin chefen och faktist, hon visste råd så tillslut fick expediten
ett papper att fylla i. Nu hade vi även fått klara besked att det ENBART är narkotikaklassad medesin som kräver intyg!
Jag har en sömntablett som då alltså behövde intyg och jag är glad att jag slapp fylla i den!

Expediten fick verkligen jobba, men nu har vi alla papper klara!!!!
Men allt står på Svenska, undrar om Spanjorer förstår vad det står, hi hi. Men enligt expertis så
är allt nu OK! 

Hoppas vi...........

Nu var det hundarnas tur att få sitt!
Vi gick en lång promenad utmed Mälarens stränder och om jag tolkar deras tvärstopp för att
nosa vart annat steg de tog så läste dom en mycket spännande roman.

Sedan var det Jannes tur att gå till Tandis, han skulle ha en skena på natten för sina nya tänder
som han satt in.
Sedan handlade vi, solsellspanel för grön el i husbil, en blodtrycksmätare (läkaren vill att vi har
lite koll där) och äntligen kunde vi åka hem.

Var i Färna klockan 19.00
------------------------------------------------------------------------------
Den 2 nov.
Oförhappandes hände så vi är kvar hemma än. Ja det var en massa som strulade och tog
nästan 2  dygn av vår tid. Plötsligt var hela källarvåningen strömlös och där nere är värmepumpen kopplad och alltså blev huset utan värme.
Som nyinflyttad så visste vi inte var alla elcentraler fanns, nu vet vi att här finns många.

Proppskåp, ja massor, säkert en 50 proppar eller så.

Proppar både ute och inne.
Nu vet vi hur elen hänger ihop i alla fall och efter 24 timmar hittade Janne felet, trolitvis en ärgad
botteplatta, inga proppar var trasiga och när Janne bytt bottenplattan så kom strömmen tillbaka plötsligt.


Nu hoppas vi att i dag, Onsdagen den 3 nov. ska vi kunna låsa huset och åka.

 

Vi har bott i husbilen på vår egen garageuppfart sedan i Måndags på grund av att ALLT finns här nu. Vatten, toa, mat, kyl och frys, kläder. Hundarna trivs, och pelargonerna väntar på att få komma ut. Med mig fick jag tyvärr bara P. cotyledonis, Caffrum Diana, P.xGlacyfolium och lilla

P. cortusina


---------------------------------------------------------------------------------

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards