farna

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Resedagbok den 24 nov

I dag har vi  varit duktiga! Med 2 korvar i fickan och spårlinan runt halsen traskade vi upp mot bergen och där fick Janne hålla 2 ivriga hundar medan jag trampade upp ett spår som avslutades med varsin hög med korv.

Ivriga som dom var så fick de spåra redan efter 6 minuter och jag trodde det skulle bli svårt för ett spår ska ju läga sig i minst 20 minuter.


Men mina 2 busar klarade spåret galant!

Sedan vankade vi runt lite på stuigar uppe i berget och jag ångrade att kameran låg hemma. Vilken utsikt! Men  som Janne sa, vi lär komma upp dit flera ggr.


När hundarna sedan avlämnats i husbilen tog vi cyklarna och drog iväg på en timmas rundtur.  Avslutades med inköp av 2 stycken chokladkakor och sedan hem och inta ryggläge.

Väl hemma så kom regnet och sedan har det regnat från och till resten av dagen. Avrinningen är visst problem med här i byn, tur vi har gummistövlar med oss.
Jag var in och kollade på solwebb och det väntas visst regnskurar de närmaste dagarna. Trist!
Men känslan av att det är vitt av snö hemma är svårt att ta till sig. Likasom att det är 1 advent på Söndag!  Men snart börjas väl dekorering av byn med julpynt och då kanske vi kan känna lite av julstämning? Eller?
Julstämning i solstolen med pelargonerna nedanför mig, pellisar som nu står ute dygnet runt.

Nä, vi längtar inte hem 

  

 
 
Cina

Cina

24 november 2010 21:31

Jag avundsjuk....näääää inte ett dugg.
Jodå visst är jag det vill vara där det är sol och ingen snö.
Skönt för er att slippa detta skitväder som är här hemma.

Ha det gott!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Marketta

Marketta

24 november 2010 21:45

Nog borde spåret ligga mycket längre än 20 minuter, helst skall det ju ligga 3 timmar så att det lägger sig. Här är det full rulle som vanligt så man hinner knappt märka att det är vinter. Hann inte med att laga mat hemma idag heller, får väl se om jag hinner imorgon :-). Sen har vi varit hundvakter idag, så maken var ensam hemma halva dagen med 6 hundar :-)).

Igår var han och letade efter en som var på rymmen och hade varit borta i flera timmar, efter 2 timmars letande så hittade han den, eller hittade och hittade, han kom på hur dom kan locka fram den.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

24 november 2010 22:06

Hek på er , våra kära vänner!! Vilka strapatser ni är ute på!!! MODIGA !!!
Här är det blåsigt och kallt..längre ner i södra Sverige..snökaos..med lastbilar, långtradare..som spec igår..halkade av vägarna..och bilarna från POEN..som kommer hit med sina sommardäck..dom fastnar i backarna...
Lasse o jag befinner oss just nu i eskilstuna där vi övernattar..så vi gör INGA långa resor vi...
Kram påe er båda två!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Camilla "Lillagul"

Camilla "Lillagul"

24 november 2010 22:31

Nä du detvar inte kul alls att komma hem till snön igår från solen o värmen i Barcelona ,kan jag tala om :(
Ha en forsatt trevlig semester !!!

http://camillalillagul.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

24 november 2010 22:47

Ni har det nog bra där ni är! Här är det översvämningar och allt möjlige elände. Nu ska det bli jättekallt också. I Norrland väntas -30 även dagtid.

Hoppas att kylan inte tar sig ner till era trakter, för då kan det inte vara någon höjdare att bo i husbil.

Kram och ha det så gott!

http://stenstugu.com/wp

 
Ann

Ann

25 november 2010 00:27

Tänk vad spännande varje dag i ny miljö/kram

http://hem.passagen.se/annknu

 
Gunilla

Gunilla

25 november 2010 02:43

Liiite avundsjuk är man allt :)
soligt och varmt vill man ju helst ha.
Inte denna kalla årstid.
*Ryser*

Kram på er
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
lillis

lillis

25 november 2010 06:30

Vilken härlig resa ni är på och ett riktigt äventyr, är lite avundsjuk på er.
Men önskar allt gott
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gunnar

25 november 2010 17:15

Iskalla vintervindar o snö här i Motala. Det verkar som ni har betydligt trevligare väder. Vad duktiga dina hundar är! Och julstämningen kommer nog till er också.

 
Sita

Sita

25 november 2010 20:37

Hejsan. Här är det nästan -10 grader o det snöa inatt. Må gott. Inget att längta hem till. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Freedomtravel

Freedomtravel

25 november 2010 21:38

Ni ser ju ut att ha det ganska bra! :)
Jag skulle inte heller längta hem...

http://www.freedomtravel.se

 
Marketta

Marketta

26 november 2010 19:33

Läste i Fagerstaposten idag att det stryker vargar vid era knutar. De hade sett vid Gunnilbokorset, det har väl du bättre koll på vart den är, alldeles före Färna herrgård stod det.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Astrid

Astrid

27 november 2010 16:23

Så skönt ni verkar ha det ,jag är i Stockholm och i sluter av veckan åker vi till Göteborg
Här i
Stockholm är det mer snö än i Piteå

http://www.astridlarsson.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards