farna

Alla inlägg den 9 januari 2011

Först vill jag säga, eftersom flera frågat.

Jo jag mår mycket bättre nu i mina leder. När vi kom hit åkte jag på ett rejält skov men med kortisontabletter i bagaget så blev det snart bättre.
Nu har jag bara en axel som spökar ibland, och jag tar bara en kvarts tablett ca 1 mg kortison om dagen.

Det verkar som jag kommer kunna sluta, tror jag.

Jag är hur pigg som helst numera, jämfört med mitt gamla jag. Bara lite väderkänslig fortfarande så jag vet att det ska bli regn ett par timmar innan molnen kommer..

I går var vi på utflykt! 

Flera kort finns i vårt   Fotoalbum  och nu är det mest naturbilder.

 

 Med stora ryggsäcken packad med kaffe, smörgås, frukt, vatten och annat gott gav vi oss iväg vid 11 tiden.

Utanför vår camping är det fullt med Spanjorer och turister för det är ju Lördag.
Man fiskar, solar och vandrar. Nårgra letar stenar, både Spanjorer och turister. Jag har sett här inne på campingen bland annat att det är populärt att göra smycken av dessa stenar som havet så frikostigt bjuder oss alla på.

Nå, Janne, jag och hundarna vandrar utmed stranden i riktning mot Puerto de Mazarron

Vårt första stopp blir vid denna ö. I dag är första gången sedan vi kom hit som man torrskodd kan ta sig över. Så vi passade på att ta en titt

En mäktig natur mötte oss med klippskrevor och branta slänter.


Hade vi inte haft hundarna med kanske vi klättrat upp på toppen men vi vågade inte riskera något. Hundarna springer ju så lätt, hoppar och far. Landar de fel så är stupet brant ner till havet........ så vi gick i land igen för att fortsätta men flera kort finns i vårt fotoalbum från berget i havet.


Här syns vårt mål långt där framme,

ett berg med trappa så det är lätt att komma upp


Det tog oss 1½ timma att utmed stranden ta oss hit och nu smakade massäcken förträffligt.

Hundarna fick det sista på julosten vilket DE med glädje kalasade på


Utsikten är magnifik, neranför oss ligger Bahia, en liten by före Playa de Mazarron


Berget vi har under oss är vackert i gult, brunt och rött


Många flera kort finns här   Fotoalbum

 

Efter en välbehövlig vila vände vi åter hemmåt, men nu genade vi och gick raka vägen hem.

En promenad på 1 timma.

 

Längst fram här syns berget som vi ser från campingen.


Väl hemma vid 16.00 så sov Rozz som en klubbad oxe...........

 

Husse med..............

 

Ja, Zita sov hon med.

    

Men JAG  stog inne i husbilen och kokade spagetti och stekte köttbullar så vi skulle få i oss någon mat.

Lite senare kikar grannen över vårt staket och säger att i kväll är det lågt i tak.....

Vi tittar däråt han pekar och ser......... molnen!
Detta var det värsta. Jag undrar om det är oväder på gång men nä... Det blir bara så här ibland efter en varm dag när det börjar skymma typ...

        


Så här ser det normalt ut.... Höga berg i bakgrunden

                         

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards