farna

Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

Reseblogg den 13 Januari

Jag har lagt ihop mina foton på blommor i en video.



Nu blommar verkligen Spanien, det är så roligt att gå runt här.

Ena dagen ser jag stora svällande knoppar, säger till Janne,

om en vecka måste vi gå tillbaka och se hur blomman ser ut.

 

Vem bryr sig svarar han    

 

Men jag försöker att minnas och gå tillbaka till samma plats för jag är intresserad         Han slipper väl titta på blomman då då.... 

 

I morgon ska vi ta loss bilen och ge oss iväg och fylla på (köp)vatten, Coca cola osv.

 

Mitt internet går ut nu igen men vi väntar troligen till nästa vecka att köpa nytt, säger Janne.

Han ska klara sig utan Play tv hela helgen! 


Vi har sett det mesta så han tycker de kan få ladda upp lite nya program för det är ändå så mycket de spärrar för utlandstittande.

Det blir i slutänden bara 1/3 del kvar att titta på, i bästa fall.


Vad det gäller väderläget nu så jag vet inte OM jag vågar skriva detta

...................

det är lite i varmaste laget nu. 

Riktig sommarvärme med Svenska mått mätt

 
 
Cina

Cina

13 januari 2011 11:36

Ja säger bra UNDERBART!
Och jag lovar att jag är väldigt avis på er som får vara i värmen och ha det gott!
ja skulle gärna åka bort nu, är så trött på snö, blåst och kallgrader!

Må bra o ta redan på värmen o njut!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

13 januari 2011 12:51

Så många och underbara blommor så vackert
Är oxå avis på er som får vara i värmen
Ha det gott och njut
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Marie-Louise Grimlund

Marie-Louise Grimlund

13 januari 2011 15:11

Hej på Er !

Ingrid har haft problem med sin blogg,så jag kunde inte komma in på den, nu via Din så gick det bra.Då går jag först och ser hur Du har det och sen går jag över till Ingrid.Rätt så kul att upptäcka hur många som vi har tillsammans bara Du och jag.Måste titta i Dina hundbloggar tror inte jag gjort.
Vacker blomster-video Du har gjort.Sånt kan inte jag.Har nog mycket att lära mig vad det gäller bloggar och annat.
Hos mig är det mulet och 3 minus så gott som vindstilla.Var ute tidigt i morse, gick till Carema för att ge blod till prover.

Kram Mi

http://parart222.blogspot.com

 
Sita

Sita

13 januari 2011 17:24

Hej på er. Nu är det kallt här igen -9.5 grader Dom har hotat med snö till helgen Härliga blommor, vill oxå ha. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

marine

13 januari 2011 19:20

bada i havet och sluta gnälla. här är vi uppe i tio minus igen. nästa år åker ni inte själva, då är jag o bella med. haha.... o tittar på blommorna med dej....

 
Gunilla

Gunilla

13 januari 2011 20:22

sÅ fin blomvideo du visar :)
jättefina blommor som finns där nu.
Här har detvarit fint vårväder i dag fast lite kyligt, så jag ocgh min sambo tog oss en biltur under dagen.
Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Love

Love

13 januari 2011 21:12

Vilken fin natur med lavendel som blommar. Det är roligt att se på alla blommor och det flerfärgade berget. Nu har du fått tips vad du kan göra med dina stenar.
Som du vet är Leif på utredning för demens i 2 veckor så här är både oroligt och ensamt.
Vad roligt att du mår så mycket bättre och nu får ni båda vila och samla krafter.
Thailand blir det inte men man får leva det liv som erbjuds och göra det bästa av dagarn.
Jag skönjer ljuset och nästa månad kan man väl börja plantera om pellisarna eller hur ska jag klippa ner dom då. Nu står dom i alla fönster och dom flesta har överlevt.
Skulle ringa till Leif för att säga godnatt men patienttelefonen är inte i bruk efter nio och till sju i morgon bitti. Idiotiska regler han har ju eget rum och kan inte störa någon. Sånt är livet. Nu hoppas jag ni lever det ljuva livet och tar vara på er sommar medans jag ser fram emot våren.
Kram till er båda från Leif och mig.
Love.

http://vindalou.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

14 januari 2011 09:55

Fy så du retas Kerstin, säga att det är för varmt!!

Det var en fin video du gjort och så vackert ni har det med alla blommorna.

Ha en fin fortsättning på Spanienvistelsen.
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Margit

Margit

14 januari 2011 11:11

Helt fantastiskt att få titta..på de fina bildrna..med blommorna. OCH här så kommer det mera och mera snö...för varje dag. I natt så har det kommit ett par cm igen...och ca - 7 grader just nu.
Det måste kännas lite svårt för er..att "snart"..börja tanken att återvända till Sverige..och henm till Färna igen. Men det är väl ännu ett tag till dess...
När jag tittade och läste nåpn dag sen i din blogg..så kände jag känslan hos er..VAbra..att ni har hundarna med er...och delar dessa upplevelser med dem..och den dagliga omsorgen..och olika händesler som ni är med om. Vore tomt...om ni "bara var"..du och Janne..Jag ser ju och märker hur våra två katter...förgyller OCKSÅ vår samvaro...
Kramar till er båda två!!! Margit o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Gunnar

Gunnar

14 januari 2011 16:16

Fin video på alla blommorna! Klart att Du vill ha koll på dom. Har Du nån flora så du kan se vad det är för sorter? eller det kanske Du kan ändå.
Nej vi behöver inte veta vad du har för väder ha,ha.Katten vet om inte man får emigrera till södern snart.
Trevlig helg!

http://blogg.aftonbladet.se/5859deckare

 
Gunilla

Gunilla

14 januari 2011 21:18

Hej igen vännen!
Välkommen tillbaka till min lilla blogg :)
Nu har jag uppdaterat den.
Så nu är jag på G igen,
f.o.m nästa vecka.
Får se vad det hela blir.

Kram igen
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Marketta

Marketta

14 januari 2011 23:22

Enda jag är avundsjuk på är att du får se hibiskus växa sådär, jag får vänta tills dom kommer till affären för då tänker jag köpa mig en. Det är min favoritblomma, fast nu har jag inte haft nån på flera år. Få se vad den tycker om våra kokheta element. Värmen där nere är jag inte avundsjuk på, den hinner jag njuta av här i sommar alldeles tillräckligt och lite till. Tycker ju inte riktigt om när det blir för hett.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

17 januari 2011 02:05

Guuud så underbara bilder & för guds skull njut av värmen... Dock kan det ju bli i varmaste laget å då e det ju inte så kul det heller. Men massa av kramar kommer til dig =) I'm BACK ;)
/Bettan

http://grafikbettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards