farna

Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Reseblogg den 23 januari

NEJ!

Vi är inte glada alls!

Det är så svinkallt här så i dag tog jag vantar på när vi gick ut! Bara + 6 var det och blåsigt.

Natten får jag lägga ett lakan över mina pellisr ute för de inte ska stryka med. De jag är mest rädd om får komma in över natten.

Jag var ut och kollade på termometern klockan 23.30 och det var -4  !

Är detta klokt eller?  Ni har ju nästan lika kallt hemma!

Jo, grannarna säger att detta är onormalt så vi hoppas ju att allt snart ska bli "normalt" igen för vi fryser så det är hemskt.

 

Skypen fungerade inte heller så bra när vi i Lördagskväll hade "släktträff". 

Bilden frös ibland (blev stillbild) och orden klipptes av så man fick hela tiden gissa vad den andra sade. Fast sedan ringde vi svärmor på Skypen och där var vi nöjda, det vart för en ringa kostnad.

Till hennes fasta telefon.

När vi ringde en bekant hemma som har mobiltelefon blev det bra mycket dyrare så till mobiltelefoner ska man inte ringa så ofta -:)

 

 Annars så har vi i dag bara varit inne och kollat igenom alla Dokumentärer på Play för inte nog med att det varit kallt och blåsigt, på em började det regna oxå.

I och för sig bra för växterna, de behöver regn verkligen!

 

Fredagen tog vi oss en 4 timmarsutflykt. Ännu finns det vägar vi inte gått!

Här upptäckte vi en snygg väggmålning långt från områden där turisterna håller till.

 


Naturligtvis en dam som plockar Tomater! Detta är ju ett stort distrikt för tomatodling och vart man än ser så nog står där växthus, endera i god kondition eller som skelett.

 

Gurka växer vilt utmed de gamla växthusens ruiner. Här kan man bli självförsörjande på gurka snart -:)

 

På vissa ställen växer det något som ser ut som vass. Bara det att den är jättehög och stammarna som tjocka bamburör.

Dock ej så hållbara som bambu är, det har Rozz redan testat, han som älskar pinnar

 

På vår vandring bland tomatväxthusen upptäcker vi ett naturreservat med en skylt som visar att där ska finnas lite skyddade djur. Bland annat 2 sorters ormar.......  så dit gick vi ej.

Däremot såg vi ett spöke där....


Vi kom på sedan att det var en fiberduk som blåst iväg och draperat sig i slänten runt ett träd där.

Men nog var det en snygg figur som vinden ställt i ordning där?  

 
 
Ingrid

Ingrid

23 januari 2011 18:57

Hej på er!
Jag har sett att ni har det kallt just nu och det är likadant på Sicilien, men vi får hoppas att det snart ändrar sig.

Nej till mobiler ska man inte ringa med Skype, det blir nästan lika dyrt som vanligt. Men till vanliga telefoner går det bra.

Ha det så gott trots kylan!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Camilla "Lillagul"

Camilla "Lillagul"

23 januari 2011 19:10

Uscha så kallt ni har det där nere !
Hoppas det snart blir varmare för er igen :)

http://camillalillagul.blogspot.com

 
Astrid

Astrid

23 januari 2011 19:21

Ja det måste ju kännas riktigt kallt
Våra grannar har åkt til Kanarieöarna så jag hoppas att dom inte har så dåligt väder eller kallt
Dåligt väder är det väl inte

http://www.astridlarsson.wordpress.com

 
Gunilla

Gunilla

23 januari 2011 23:49

Oj, det var inget trevligt med kyla hos er, som är vana nu med värme :)
usch, ormar, HUUU
är så rädd för sådana *kryp*
*RYSER*

Hoppas värmen kommer tillbaka till er snart igen.

kram på er
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Sita

Sita

24 januari 2011 07:02

God morgon på er. Här kom det lite snö igår. Vi var o körde hem lilla Thea som hade sovit hos oss. Nu är det uppehåll o -0.8 grader. Så vi har inte så kallt. Men att ni ska ha så kallt är inte bra. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Anders och Birgitta

Anders och Birgitta

24 januari 2011 09:15

Det låter kallt med minusgrader men å andra sidan så har ni väl tidigare haft ovanligt varmt och soligt.
Ha det bra och hoppas att det snart blir varmare. Här hemma i kalla Sverige får vi nog vänta ett bra tag till innan vi får någon värme.

http://husbilsliv.blogspot.com

 
Marketta

Marketta

24 januari 2011 10:08

Fniss, ni har ju det kallar nästan av vad vi har ;-). Vet inte tempen just nu, men det har legat kring nollan igår.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Calma

Calma

24 januari 2011 11:47

Hej på dej/er!
Jasså ni har det liite kyligt,hmm,
ja,vad göra,hålla värmen *L*

Ville bara kolla in,hittade dej hos en bloggvän när jag kollade runt,
Jag återkommer mer en anan gång,

Ha det så bra du/ni kan
Länkat dej förresten,
Välkommen in vid lust
Carpediem,kram Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Rita Borg

24 januari 2011 13:39

Kära Kerstin!Det skall jag hälsa från moster Älva att så kallt är det.Mamma frös sydde extra draperier.Det är vanligt förstår inte varför ingen erkänner att det är så.Mor och Far åkte till Espana var vinter i minst tio år i rad.Passa på och värm varandra.kram Rita

 
Calma

Calma

24 januari 2011 18:15

Hej igen!
Åhh,så skönt,,skulle gärna komma ner nu,även om jag gillar vintern oxå,
Är ju en tjusning med alla våra årstider,även om dess klara gränser har suddats ut lite med åren tycker jag.
Tack för kommentaren,länka gärna

Kram från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Freedomtravel

Freedomtravel

24 januari 2011 19:48

Trist att det är kallt, men vi kan trösta med att det är ÄNNU kallare här! ;)

http://www.freedomtravel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards