farna

Alla inlägg den 21 februari 2011

Till att börja med kan jag berätta att blomman är identifierad av Kjell make till en av mina kusiner.
Så här skrev Kjell :   Hej

Här har du den fina blomman Stor solandra (Solandra maxima) Potatisblomma 
Kram    Kjell 

 http://sv.wikipedia.org/wiki/Stor_solandra

 

Ja nog är internet fantastiskt allt, här får man hjälp med allt möjligt ju.


  


Här har mycket hunnits med, bland annat 3 dagar med storm. Det blåste rejält, att stå och titta ut över ett stormpiskat hav ger en mäktig känsla.


Inte bara jag tyckte det för jag såg genom fönstret i vår dörr hur folk gick ut och bara stod och tittade på havet.  Detta kort har jag tagit genom att stoppa ut skallen genom fönstret i husbilens dörr med kameran framför ögonen och knäppa av ett kort


På den 3 dje stormdagens morgon när vi rastade hundarna  nere vid vattenbrynet ser jag något halvt nerborrat i sanden.

När jag tar upp saken ser jag att det är en stor bit av en korall. En jättefin sak som ska få följa med mig hem

 

 

Utmed bilvägen mot Mazarron finns massor buskar som ser ut som riktiga rishögar utan mycket liv i. Döm om min förvåning i går då jag plötsligt upptäcker att det slagit ut ett par blommor på dom.

Ser även att de börjar bli gröna blad på risbuskarna, men blomman! Otroligt vacker, storca 4 cm i diameter. Tyvärr gör kameran ej rättvisa för den gick mera i blått men ni får tänka er själva hur det kommer att se ut snart med dessa buskar översållade med stora blåa blommor. Blomman infälld i bilden med buskarna


IZA!  Hur mår min Aloe Vera som du tar hand om åt mig?

Ja vill bara visa dig hur den ser ut i vildväxande format.

Blomstängeln är flera meter hög.

Hoppas inte min börjar blomma hemma hos dig, hi hi.


På våra strövtåg har vi matsäck med oss och på detta kort har jag verkligen lyckats knäppa en ögonblicksbild eller hur? Rozz gapar - smörgåsbiten seglar snart in i munnen. Ser ni den?

   


Några snödrivor kan jag inte hitta här nere men däremot blommor.

Här har jag förevigat en  liten å med gula blommor bakom

   


Hundarna är ju lösa när vi vandrar där det är bilfritt. När jag ropar på dom kommer dom som kanonkulor för jag har alltid nåt extra gott att belöna med vid inkallning.

I dag var det resterna av en tub mjukost med viltsmak. 

Oj vad de diade, det var tydligen jättegott, dessutom blev det inte kladd i mina fickor av detta belöningsgodis.

 


Måste berätta, så många ggr jag och Janne passerat här och tänkt.... blir de aldrig klara med jobbet här i denna rondell?

Nu har vi fattat!  Det är en  Spansk Rondellhund som står där -:)

 


På vår promenad i går såg vi denna vårvy. Gamla träd som börjar blomma och en gräsmatta som är översvämmad av blomster. Bara så vackert!

 


Lördagsmiddag ute i solen. Vi åt varsin Räksallad

 


Nä, jag ska inte köpa detta men OM jag skulle bo här så detta är husen jag tycker är underbart vackra. Jag kallar dom för Spansk Hasienda.

JANNE TYCKER JAG HAR SMAK SOM EN KRATTA! Alltså han instämmer inte i min smak och runda rum? Nä fy sjutton vad besvärligt att möblera säger han, ha, ha.


Som avslutning kommer några naturbilder från vår senaste promenad utmed vägen där de blåa bergen finns

 


Vi hittade ännu en ny väg att vandra, plötsligt kom det en liten bil här med turister i. Hur vågar man köra här? Stenarna på marken är knytnävsstora och även enstaka ännu större. Vi hörde hur det skrapade i underredet på bilen.

Men straxt kom dom backande tillbaka.

De insåg tydligen att det inte var väg för bilar

 


Rozz är lika pinntokig som förut. Hittar han en lång gren så är lyckan total. Då släpar han den runt under morr och skäll.

För det behövs kraftord för att få med sig en stor pinne när man är en liten hund!

          


Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards