farna

Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Hemreseblogg den 19 Mars

Kom lyckligt iväg i går eftermiddag med en hund som proverna visade var frisk.

Tack ni okända som tipasde oss om att ta avmaskninen med vet i Fredags. Nu har vi påskrivet i passet och kan passera gränsen utan problem.

 

Vi anlände till Valencia vid mörkrets inbrott, där var någon sorts festligheter med smällare od. Innebärde att Zita flippade ut och skällde som en galning och ville bara ut och fly.

Stress eller? Vi körde fel, hamnade vid tägstationen där blar stog parkerade i flerdubbla rader och alla vägar därifrån var enkelriktade.

Vid ett trafikljus var en enkelriktad gata som ledde därifrån så vi körde mot enkelriktat!

Vem kommer då?

En polisbil mitt framför vår kylare, i rätt fil...... väntade på grönt ljus.

De bara glodde på oss, jag såg att han pratade med kollegan..   sedan blev det grönt och dom försvann.

Så då åkte vi ut och kom på rätt väg och vi båda två drog en lättnandes suck.

 

Vi sov på en rastplats mellan långtradare, som med jämna mellanrum körde igång sina kylaggregat så klockan 05.30 fick vi nog och åkte därifrån.

 

Nu står vi på en annan rastplats, med wifi -:)

Vi har ätit frukost, varit ut med hundarna och förvånades över att Fy sjutton vad KALLT!

Vi har lämnat sköna Costa Calida och kommit upp en bit i bergen, nästa anhalt blir Zaragosa och termomerten visar -1 grader.

Men vi är ju i Spanien så det blir varmt bara solen hunnit värma upp luften

 
 
Margit

Margit

19 mars 2011 09:33

Vilka grejer ni får vara med om..köra mot enkelriktat..OCh möta Polisen...Skönt at dom "bara åkte"... Så nu vet vi alla..att ni är på väg HEMÅT!!!
Vi håller tummarna och våra tankar finns hos er!!!
Kramar från Lasse o mig!!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Marie-Louise Grimlund

19 mars 2011 09:40

Hej på Er !

Det blir en kämpig resa, men det tror jag Ni fixar.Här kom lite mer snö igår och såg nu 0.9 grader och strålande solsken.
Alla som ville ha vår blev lurade.Nu blev det vitt ,rent och ljust igen!

Kram Mi

 
Sita

Sita

19 mars 2011 11:26

Hemma fick vi nästan 3 dm snö igår. -7 grader på morgonen idag. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Cina

Cina

19 mars 2011 14:44

Vilka äventyr ni gör....tur att polisen åkte sin väg...=))

Ta den nu sakta och försiktigt upp till Sverige.
Tänker på er tills nästa gång du talar om vart ni finns i Europa.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

19 mars 2011 23:58

Vilka snälla poliser som tydligen lät er åka vidare.
Ni får ta det försiktigt på er väg hemmåt till *gamla* Svedala.

Kram på er alla

/gGnilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Anders och Birgitta

Anders och Birgitta

20 mars 2011 08:00

Skönt att vovven var frisk, skönt att även ha passen klara. Kör försiktigt och var rädda om er.

http://husbilsliv.blogspot.com

 
Margit

Margit

21 mars 2011 16:48

DEN var fin!!! katten och kaninungen...så söt!!!
kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Marketta

Marketta

21 mars 2011 17:46

Vet inte om man måste stanna till, vad jag har hört så måste man alla fall plocka upp bajset några dagar efteråt.

Här har det varit riktigt vårkänsla idag, hade 10 grader varmt på eftermiddagen.

Är ni nu säkra på att ni inte får med er hem några ägg av den där hundfästingen. Hörde på radion en gång om nån som hade fått den med sig hem i sin resväska, och hon hade fått sanera hela lägenheten.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Calma

Calma

21 mars 2011 20:09

Hej där
så var färden påbörjad då,,så välkomna hem
Kramen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards