farna

Alla inlägg den 8 april 2011

Påskhälsningar har börjat komma i min mail så jag gör en till dig! Du som vill kan ta den med dig som en liten hälsning från oss här i Färna.  Högerklicka och spara till din dator.  


Själv har jag fått detta söta Påskkort av Carina, du hittar henne bland mina Länkvänner om du vill hälsa på i hennes Blogg.

  


Ja, natten till Torsdagen hade jag sovit dåligt helt i onödan!

När jag anmälde mig i Receptionen på Ögonavd. så säger hon: Du skulle varit här i går!

Hur känns det?

Besvikelse så inni norden. Jag som sovit dåligt, laddat mig inför att lägga mig på operationsbordet! Jag får gå därifrån med orättat ärende!

De ringde om en återbudstid samma morgon som vi var på väg till Stockholm på Begravningen. Först pratade hon med Janne, han reagerade inte på att jag skulle opereras på hans födelsedag!

Sedan kom jag till telefonen, inte ens jag hörde att jag skulle dit den 6 April. Vi tycker att sa hon så då borde åtminstone någon av oss reagerat lite, typ jasså på födelsedagen....

Men vi är så säkra på att sköterskan sa den 7 April.

Men ju mera vi tänker på det ju osäkrare blir vi ju.

Nå, jag fick ringa efter Janne som åkt iväg med husbilen (den enda bil vi har igång än så länge) Han hade åkt iväg för att rasta hundarna -:)

Hundarna som hade blivit SÅ glada att få komma in i deras "hundkoja" igen så de genast intagit sina platser och somnat som 2 snälla barn.


Ja,nu fick jag ist. följa med runt Västerås och göra inköp av allehanda slag.

Vi köpte Gunnibostängsel, äntligen ska hundarna få sin hundgård!


Ja var in på Blomsterlandet för att köpa några Påskliljor. De hade massor sticklingar av Pellisar kvar efter Pelargontemat förra helgen så det blev 3 st för 50 kr. När jag packar upp dom, en häng och 2 andra så upptäcker jag att de saknade namnetiketter! Snyft!
Nu vet jag i allafall att en av dom är årets Pelargon 2011 så den kan jag iallafall namnsätta när den blommar.

 Här kan du se den om du vill




Sedan var jag in på Inter Sport och tittade på joggingskor!

De hade fått in en sort med kuddar under som var supersköna


Det var verkligen som att sväva på molnen att gå på dom.  Jag köpte dom. När vi sedan gick ännu en tur med hundarna så kunde jag konstatera att de fogade sig otroligt bra efter allt grus på vägen. Det kändes inte alls.  Jättesköna skor!


Att de sedan dessutom är anpassade för att ge gymnstik på muskleran för var steg man tar låter väl bra!  Här neranför ser man vilka muskler som får jobba extra tacka vare skornas utformande.

Ha, ha, vilken fast rumpa jag kommer att få!


     


NÄ, sånt där går jag inte på!  Det är sånt där som brukar kallas försäljningsreklam!


När vi sedan åkte hem på kvällen såg vi att stormen fällt ett träd nere i backen straxt före vårt hus.  Kortet är taget i skymningen så allt är svartvitt, utom Norrsjön som skymtar blå mellan hus och avbrutna trädet.  Bredvid vårt hus syns det 100 år gamla hureshuset

  


Vädret är underbart med solsken och SMHI lovar att det ska fortsätta vara vackert ett tag till. Vi funderar på att hämta Limosinen i Morgon, ut och glida lite. Längtat! Länge sedan vi sågs nu...

Men bara om vägarna är torra och solen skiner

 


Här finns Vännerna på Nätet!  http://50pluss.forum24.se/

 

DU som är från 30 till 100 år, Välkommen att bli medlem i forumet

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards