farna

Alla inlägg den 14 april 2011

Här finns Vännerna på Nätet! DU som är från 30 till 100 år, Välkommen att bli medlem i forumet. Facebook och Bloggar är bra men där kan man inte ta upp allt för privata saker.  Här kan man prata av sig om livets glädjeämnen och sorg. Forumet är slutet och kommer inte att ha så många medlemmar för vi ska alla kunna känna oss trygga där inne
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag fick rejäla problem med datorn ett dygn efter IE 9 installerats.

Plötsligt nekade mitt virusprogram mig att komma ut på nätet. Varje försök stoppades som skadlig programvara  

Nu har jag tagit bort det och laddat ner virusprogrammet på nytt för jag blev tvungen ta bort virusprogrammet för att överhuvud taget kunna göra något åt datorn.
Så för mig fungerade det inte alls.

Vi kom inte hem förren vid 21.oo i Tisdags efter vetrenärbesöket.

Rozz blev rakad på ryggen och knölen togs prov på.

 

Vi ska på återbesök nästa Tisdag och då hoppas vi att knölen ska minskat i omfång

När det blev rakat så vi att den var större än vi trott, som ett stort stekt ägg i omfång och som ett stort halvt kokt i höjd.

     
Knölen är inkapslad så vet sa: hoppas det är en talgkörtel för den kan vara svårt att operera men går den inte bort självmant bör den tas bort... Ja, vi får se vad odlingen säger.

Varför drabbas Rozzen av det ena efter det andra? Vårt lilla olycksbarn.

Zitas hosta berodde på nåt typ bronkiter sa han.

Nu äter de penselin båda 2. Rozz 2 olika sorter och Zita en.

Jag har en tub med mjukost, viltsmak. En klick på kaffesked, tabletten i klicken och en klick ovanpå. Tabletterna försvinner i ett nafs.


Att få tag på medesinerna var inte så lätt minsann.

Vi ringde Apoteket och fick veta att alla sorterna fanns i Skinnskatteberg och i rätt mängd.

 Vad bra!  Jag åkte dit och hämtade ut, men då visade det sig att de bara hade små förpackningar.

Alltså blir jag tvungen åka dit och hämta mera i morgon.

Janne som har mera skinn på näsan än mig, ringde Apoteksupplysningen igen och klagade på att vi blev lurade att åka till ett Apotek som inte hade allt hemma.

Att vi tvingas åka dit en gång till!

Vad för nytta med att ringa och kolla om medesiner finns inne när de inte har bättre koll än så här?

 

Lite senare ringde de tillbaka till oss och bad om ursäkt och vår adress.

De ska skicka oss en presentcheck på 100 kr.    Så ett pluss i kanten till Apotekskedjan Hjärtat

 

Jag har fixat ordning på altan nu, så skönt att sitta där i solen.

Isen på Norrsjön är kvar ännu men det är en tidsfråga nu.

 

De kraftiga blomlådorna tillhör huset, de ska sitta på en bräda på staketet men den har fått fötter så än så länge får de stå på golvet. Jag har satt några penseer däri.
Mina gamla gula Påskfjädrar måste kommit på avvägar i flytten.  Jag fick köpa nya!


När jag sedan satte ris i en vas och ställde där ute fick Rozz fnatt.

Vilka roliga leksaker!  Flera stycken blev hoptussade och avbitna på en halv sekund.

 

Så nästa gång han får vara på altan så gäller det att ha ögon i nacken

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards