farna

Alla inlägg den 15 april 2011

Jag fick kläder på Posten i dag. 2 st tunikor och 2 st knälånga taits. Nu är det bara sommaren som fattas!  Kläderna kommer från Bonpix

 

Zitas hosta är borta så där träffade medesinen rätt, men hon fick pencelin för 2 veckor så hon får fortsätta kuren ut.


Rozz tycker jag läget är oförändrat på, Janne tycker knölen minskat i omfång. Jag vet inte vem som har rätt. Hoppas Janne har det!


Jag har varit så otroligt trött och seg så jag passade på att köpa Giseng på apoteket. Väntar på kicken det ska ge!  Väntar på energin, har inte hittat den riktigt ännu.



Däremot tror jag att jag har hittat hur man zoomar på nya kameran

Canon PowerShot SX30 IS


Här kommer några försök.... Bilderna är klickbara för den som vill


!. Morgon, isen ligger kompakt på båda sidor om strömfåran i Norrsjön

2. Kväll. Bara issörja återstår


3. Pelargonknoppar. Hur kommer jag närmare utan att bilden blir suddig?

 

4.  Yeas! Jag "fäster" zoomningen med knappen Funktion Set, sedan zoomar jag resten....

ok, för att vara nybörjare är det OK.


5.  Nedanför mina fötter ligger en kritvit snäcka, ca 12 mm i omkrets. Jag gör om samma zoomning och knäpper. När jag sedan tittar på bilden i datorn upptäcker ja att snäckan inte alls är vit, den är pärlemormönstrad, skimrar i olika pastellfärger


6. Ute i Norrsjön ligger se sten, isen har släppt runt kanten


7. När jag står på bron framför herrgården riktar jag kameran ner i sjön. Får med en vattenspegel och några vattenvirvlar

   


8.  En liten blomma nedanför mina fötter ca 1 cm i omkrets, vet ej vad den heter men vacker var den.

 


9. Sitter vid köksbordet och tittar på grannens fågelbord på andra sidan gatan. Stor aktivitet råder där och jag zoomar in och får med 2 st

   


10. Det lyser blått nere i backen mot sjön. Jag tror att det är några Blåsippor. Hämtar kameran och zoomar in


11. Bilden avslöjar det mitt öga inte såg. Jag har inga Blåsippor....... Fast dessa är vackra dom med



Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards