farna

Alla inlägg den 3 juni 2011

Dagarna går så otroligt fort, vi har fullt upp med hundar, hus, trädgård och gräsklippare som strejkar och fönsterrutor som jag har sönder och annat som fixar extra jobb.
Ja alltså, jag tvättar fönster så de går i kras jag....


Men vi hinner även med att ta en sväng till Västerås, besöka Diabetessköterskan och få besked att vi skött våran Diabetes ganska bra sedan sist.


Vi fick även ut nya blodsockermätare, de räknas ju som hjälpmedel och är gratis (än så länge)

Som synes på fotot så är den nya minimal i förhållande mot den gamla.

Liten som en tändsticksask och tunn som en halv... ligger bra i handen och lätt att ha i fickan när man åker bort.
Fast... nu ska man BARA få ut 200 stickor per år.... så det gäller att spara på dom så ta med den är väl ganska onödigt om man inte ligger väldigt lågt i blodvärdet å måste kolla ofta

 


Jag hann även in på Plantagen och där hade dom smideshängare till väggkrukor. En smart liten hopfällbar sak som blir lätt att vinterförvara inne. Tar ringa plats. Fungerar så att man bara stoppar ner lerkrukan och den hänger sedan i ringen

     


Nere vid stranden har vi nu fått till det riktigt bra.

Vi har ju strand med gräsmatta.....

Denna med jord är den vi röjt under våren.

En mysig plats att sitta under trädkronornas tak.... om bara inte myggen fanns.

De är mycket hungriga de små stackars surrande kräken

 
 

Sedan vi kom hem från Västerås i Tisdagskväll så har det bara blivit bättre och bättre väder. 
Vi äter ute, vi är ute nästan hela dagen.

Endera på framsidan i hundgården eller nere vid sjön       

   
          

Janne har nu sjösatt ekan och vår gamla långriggmotor startade faktist. Lagom så Janne kom ut en bit.... Sedan fick han ro in.

 


Till kvällen kände jag för en roddtur men då var Janne trött på sjöliv så jag fick åka själv...
 

Ja tog kameran med mig och rodde ut på Norrsjön och njöt av kvällsolen som blev allt lägre uppe den blå himmlen då den tillslut sjönk ner bakom skogens träd.


Den som vi alltid trott, stora ön i sjön..
ja den är lång, men inte alls så stor som vi trott. Den var mycket smal

  


På väg mot Färnas vackra badstrand   

  


Omklädningshytterna i bakgrunden av ett gammalt fallet träd som erbjuder gömställe för djurlivet på sjön... och kanske även fisken. Djurlivet var fattigt denna kväll. Enbart måsar och änder fann min kameralins

    


På hemvägen ser jag hur Herrgården  ligger i solnedgångens gyllene ljus

  


Grannhuset, Hyreshuset Rävåsen. Enligt vad jag hört så fick huset detta namn för att Domänverkets tjänstemän som i seklets början bodde här... var så räviga.

   


Nu ser jag vårt hus, bara att ro så sakterliga in mot den gamla skeva bryggan och förtöja

    


Efterlängtad var jag visst... Jag zoomar in altan och där står Välkomstkommiten.  Alla 3 väntar på mig

 


 PÅ våran stupränna sittar mamma gråsparv och pustar ut, innan hon ger sig iväg att fixa mera mat till de små skrikhalsarna i boet

 

Våran Rönn blommar

Liten Zita som slappar ute. Hon som hade 3 vita hårstrån som ung.
Nu som nästan 11 år (1 Juli) är hon snart lika gråhårig som matte  

    

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards