farna

Alla inlägg den 21 augusti 2011

På Lördagsförmiddagen skickade jag ett sms till Iza som fyllde år.
 Lite senare på förmiddagen kom Min Kusin Margareta och Sven Erik hem till oss, även hon ett födelsedagsbarn!
Jag visste att hon fyllde jämt så jag hade plockat 2 buketter med Pelargoner att arrangera i vaser
 som prydnad på matbordet.
Blev snyggt om jag får säga det själv!
Den höga består av Mårbacka och P.x caffrum Diana
Den låga består av ormbunke och Calliope med inslag av Okänd orange häng från Spanien


 Så anlände då kusin- födelsedagsbarnet med en enorm Smörgåstårta, erkännas skall att det till kvällen ej var mycket kar av den   Tack Kusse, den var Superb!

 

Efter kaffe och smörgåstårta var det dags för hundarnas promenad runt Färna. Vi avslutade med ett besök på Herrgårdsboden. Hemsidan här

 


Här finns mycket att beundra och vilja köpa, tex denna naturtrogna Gjutjärnsorm

eller annat fint.
Margareta stod och beundrade en liten Gjutjärnsfågel som jag senare gick bort o tog som vår present till henne.

Hon stog sedan och beundrade stenar med tänkvärda texter på. Hon frågade mig vilken text jag tyckte bäst om. Jag valde en, men jag genomskådade inte att det var JAG som skulle få den.

Tack Margareta!  

 


Eva som har denna hantverksbod sitter och stickar alla lediga stunder. Lite överallt där inne finns de mest vackra stickade kläder. Som denna Ponscho (hur stavas det?)
Skulle inte alls vara fel att svepa om sig en kall vinterkväll i tvsoffan.

Fast jag behöver ju inte... drar ju söderöver ist. Men mysig var den

 


Middagsmaten slapp jag fixa, det fick Saleh göra. Här finns han Färna Pizzeria
Vilken tur att vi har  han och hans supergoda maträtter i hans lilla med välbesökta Pizzeria

  

 
Överraskningens tid var inte förbi. Plötsligen ringer Iza. Hon var på väg till Västerås och sina pojkar, Elias och Andreas. Hennes mamma hade varit upp och grattat henne på födelsedagen och nu skulle de passera oss. Men inte utan att stoppa till för att hälsa.
Första ggn i mitt liv som jag haft 2 födelsedagsbarn under samma tak!


  Izas mamma Pia och jag har ett gemensamt, vi är pelargontokar båda.
Kul!
Dessutom fick jag skicka iväg några sticklingar av den Spanska Madonnan till en pellisvän oxå vilket känns bra för jag vill ju så gärna att den enorma pellisen ska överleva... ifall min inte gör det.


Senare satt Margareta, Janne, Sven Erik och jag och spelade ett spel som Margareta hade med sig. Spingo! Man slårmed en tärning, får en bokstav som alla måste skriva i ett förtryckt korsord. Sedan gäller det att bilda ord, helst på 5 bokstäver för då fick man högsta poäng.

Ett trevligt spel!


Tack mina goa vänner för att ni gjorde både Jannes och min Lördag till en så fin dag

 och att vi fick den favören att få ha er båda två födelsedagsbarn
och oss kära vänner och närstående under samma tak på samma gång!

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards