farna

Alla inlägg den 2 november 2011

      Vår resa söderut har gått strålande bra men vi fick ett sorgens bud i den vevan vi lämnade Sverige. Min kusin Lillemor Waldemersson hade somnat in den 24 okt.

Lillemor, du finns i våra tankar ännu ska du veta och vi skickar våra hälsningar till dina båda söner.

Vi skulle velat vara närvarande på din jordfästning, men jag syrran och Margateta har enats om att vara närvarande i våra tankar och med en blomma istället.


Vi åkte över Öresundsbron och tog färjan från Rödby till Puttgarden, sedan var det natt.

Tyskland var segare, det tog 2 dagar. Vi valde en helt ny väg i år för att slippa Alperna som förra året bara bjöd på blåsväder eller storm....

Jag återkommer till vår rutt... Även vi kan ha glädje att minnas denna fina väg neröver...............


Frankrike tog oss också 2 dagar och det var vägar som snirklade sig mellan dalar och berg. För var mil blev det bara mera naturupplevelser och Janne sa en gång åt mig att "lägg undan kameran en stund". Det säger kanske ALLT om min upplevelse av omgivningarna vi passerade i 1 ½ dygn!

Vi mötte faktist även ett par Svenskar på en rastplats. De skulle stanna i Miloue den 1 nov....... Men Janne blev less på alla lastbilar med brummande kylaggregat på den nattparkeringen så vi drog vidare.

Miloue är känd för en bro/ viadukt som är så hög att Eifiltornet går under det...... Googla på detom du vill och läs


Faktist sov vi i Miloue den natten men då regnet öste ner på morgornen så drog vi vidare. 

Vi fortsatte vår väg på "gratisvägarna" genom Frankrike och kommer så till gränsen och åker in i Spanien.

Där slog vi ihop våra händer i en "smäll" Yes We Made It".


Kanske lite larvigt men det var som känslan att vara hemma igen, en lite pyrande lyckokänsla i kroppen.

Herre je¨ är vi redan Svensk/Spanjorer?


Vi åkte igenom hela Europa och hit utan att köra fel en enda ggn! Det är bra gjort för nu har vi valt en massa små vägar genom en massa små samhällen där vi nu fattar hur vägskyltningen fungerar........

Förra gången gissade vi bara

Står det inget så bara åk........ rakt fram........................ till slut så ser man det man vill se i ortsväg.

Jag lovar, i en stor, rörig, trång stad är det lätt att tappa konceptet.


I Morgon anländer vi troligen till destinationen, Bolnuevo.


I övermorgon kanske vi hinner skaffa internet, eller någon dag senare?.............

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards