farna

Alla inlägg den 2 februari 2012

Ja jag undrar om någon kan berätta för oss vad detta är?
På den första bilden står den upp och ner, den är av stål eller liknande och full med hål, som en sil. Den har 3 smala pinnar som fötter.

Bild 2, vänt på den och ställt den på dess fötter, försiktigt så den inte fäller ut sina sidor som består av en massa små halvcirklar


   

I mitten är en pinne och den har en ögla som man kan hänga den i. 

 

Det skulle vara så roligt om någon vet vad detta är?  


Det är ingen tävling eller så, jag bara undrar vad jag fått i min ägo?

Söndagen som varit åkte vi inte på marknaden för då stormade det här, inget trevligt väder alls. Vi tog ist en långpromenad uppe i bergen där vi stötte på bekanta från campingen som vi slog följe med. Våra 3 hundar fick en trevlig dag trots oväder.
Mina leder har inte riktigt gillat ovädret vi haft så jag har fått ta värktabletter mest var dag, men kortisonburken den får ligga där den ligger, den öppnas inte i första taget.


Mycket av min tid har tillbringats i sängen och då passade det ju perfekt att jag börjat en kurs i att göra brevpapper till Incredimail.

Om någon besökare här har IM så lägger jag upp mina brevpapper här http://grafik.ksida.com/im.htm

Övrig grafik finns ju här http://grafik.ksida.com


I går morse var det riktigt fint väder, helt vindstilla och jag mådde såm en prins. Det blev storstädning här. Sedan åkte vi iväg och handlade och tog en promenad på Bahiastranden, den finaste här enligt vårt tycke. Fast våran är inte långt efter, den är jättefin den med.


Vi hann även med en promenad med kameran här i Bolnuevo, jag fick för mig att leta efter blommor och det blev så många så jag slog ihop dom i en video



I morse stog regnet som spön i backen här och nu blåser det friska vindar igen. Ja, det är vinter här liksom hemma i Sverige. Det är bara snön och minusgraderna som fattas men tur är ju det. Mina blommor skulle inte överleva om det blev minusgrader. Natten kan bli ner mot +4 grader men dagarna när solen lyser och man är i lä, de är underbara, ca 24 grader och solen börjar komma så pass högt på himmlen nu så vi kommer inte iväg på våra eftermiddagsrundor förren efter 17.00 Man måste ju ha siesta i solstolen medan solen värmer och hundarna vill ju sova i skuggan. Viktiga saker!


Annars händer det inte så mycket här.
Vi pratar mycket med varandra, har ju tid att verkligen umgås -:)

Vad jag skrattade idag då Janne berättade barndomsminnen......
janne tror att var var ca 5 år

Han kom ihåg att hans mormor kom på besök till dom när han bodde i Lillån.
Hon hade sällskap med en väninna och de lekte kurragömma med Janne och hans lekkamrat Barbro.

Damerna gömde sig i jordkällaren.

Janne smög bort dit och lade på haspen och stängde dom inne.

Kamraten sa att de måste öppna dörren men Janne tyckte de kunde vara kvar där inne, annars åkte dom snart hem.
En gullig historia om hur barn kan tänka -:)

Jo kamraten öppnade i allafall så damerna kom ut utan att ens förstått vad de råkat ut för   


Här kan den som inte vet hur jordkällaren såg ut kika 


Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards