farna

Alla inlägg den 23 maj 2012

Som vanligt har det hänt massor här, men bara trevliga saker.
Söndagen ringde min kusin MARGARETA, hon var på Loppisen vid Oti i Fagersta och där hade hon hittat dessa fina Snurrsjalar som hon själv ägde en av och jag uttryckt min beundran för. Nu frågar hon om hon ska köpa en till mig. Billiga var dom oxå, jag fick 2 stycken för det pris hon köpt en.
Hon fick beskriva färgerna och det gjorde hon bra för jag tycker de var mycket fina när jag fick se dom i verkligheten.

När Margareta var här hos oss och levererade sjalarna så tog vi oss en promenad i Färna. Våra nyfödda barn här i byn växer och blir större och större.

Vi går mot Färna Herrgård och beslutar att ta en titt inne i Handelsboden.
Mycket kunder var det som vanligt

 


Här inne är det stora yto och mycket saker av all dess sort. Det finns saker som Eva (ägaren) själv gjort och det finns saker hon köpt in men även sådant hon tagit emot för försäljning. En del saker till bra pris, annat mera kvalitet och dyrare.

               

Kläderna, en del av dom är uppsydda Av Gunilla Ponten.
Denna kjol tyckte jag var läcker...

 


Denna handelsbod är bra att ha i byn, behöver jag en present eller ett vykort så finns här alltid något lämpligt men inte en dussinvara som finns i alla Icabutiker.
Tom vykorten är speciella här och jättefina, ofta handmålade. Ja här inne finns ALLT! Både gammalt och nytt

 


Vad sägs om en "spretdocka" med änglavingar, sydd i ett exemplar och alltså finns det ingen annan exakt likadan. Jag vet för Bella syr sådana och det är ett pyssel med var och en, dessutom är Bellas mycket billigare.


I Taket hängde en mycket orginell ljuskrona, gjord på Älghorn, den var just nu reapris på, man kan köpa den 40% billigare

Eva själv som driver Handelsboden är flitig med sina stickor och sitt fina garn och var ledig stund sitter hon och stickar. Här är några av hennes kläder som man kan köpa i Handelsboden


  
Som vanligt så hade några konstnärer utställning på väggarna inne i Handelsboden. Denna Konstnär kommer ha utställning här hela sommaren och både Akvareller och vykort finns att köpa.

Jag upptäcker att Även Handelsboden och Herrgården har hittat ut på Facebook nu, här finns dom


Utställning har även denna Textilkonstnär, jag hittar henne på nätet här

 


Nere vid sjön har vi nu fått klippa gräset för första ggn i år så nu är min matta av vitsippor ett minne blott. Pelargonerna, Toscana Hero som jag köpte i Fagersta på Våryran blev en färgklick där nere

  


Sedan har jag fått två paket på posten, innehållet syns på kortet.
De till Vänster kommer från Karins Växtvärk som nu tagit sommaruppehåll i webbutiken och de andra från Rockdala
Karins sticklingar var mera färdiga stora blommor och dessutom var varje 5 kr billigare än de små från Rockdala som syns till höger i bild

Gårdagen tillbringade jag i Västerås, träffade dessa 2 flickor och vi planerade lite runt Damrallyt som vi ska deltaga i den 9 Juni Här fann jag lite bilder från tidigare körda rallyn. 

Det är ju så att detta fodrar lite planering med kläder osv -:)

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards