farna

Alla inlägg den 2 juni 2012

Men först lite Prästkragar..........


I dag var det Motordag på Biltema och en inbjudan hade gått ut till oss som ska köra Damrallyt att komma och visa upp bilarna. Dock regnade det och var ett riktigt busväder så vi tog Opeln, Caddyn fick stanna hemma. Bland alla folk såg vi två Damer och det var verkligen damer av högklass, klädda i 30 talskläder, kappor och hattar på huvudet och frisyr som taget från en gammal film. De var verkligen vackra.
De delade ut Program inför Damrallyt...

 

Insidan bestog av alla anmälda, startnummer och namn på Bil, bilnummer, årsmodell, förarena namn och kartläsarens.
På framsidan stog färdvägen för Rallyt!

 


Jag misstänker att de fina damerna åkte i denna bil....



Ute på Biltemas parkering stog ett 20 -tal bilar och en MC. De glänste som nypolerade i regnet.. vilket de säkert var i allafall, nypolerade

 

En Cadillac kikade vi in lite extra i. Den var full med Elvissaker.. Bakrutan hade ett helt gäng Elvisar. Bilden är oskarp... det regnade ju och rutan var full med droppar

 

Elvis dockor, Elvisskålar, Elviskoppar Elvisskyltar

 

Till och med inredningen var fylld med Elvis. Stort Elvisansikte att luta sig mot men sittdynan var Amerikaflaggan... Man sitter ju inte på Elvis. Baksätet hade även kuddar med Elvisbilder.

 

Här har vi några till av Veteranbilarna som visades på parkeringen

 


För att inte tala om en Gyllene Cadillac

 

När vi vandrat runt och beundrat bilarna unnade vi oss varsin glass inne på Brynolf Bagare

 

Sedan gick vi in på en Heminredningsaffär där de har lite annorlunda möbler.
Kolla på denna soffa  tex... Jag tycker det är roligt att titta på deras utbud. Vad sägs tex om dessa kristallkronor..

 

Sedan hoppade vi in på Jula, dom har haft dessa gammeldags campingpallar och eftersom vi har vårt gamla Campingbord kvar så tyckte vi att det var lämpligt att köpa ett par Pallar. Det fanns 2 stycken kvar. Tyvärr var de något större än de skulle vara så de får inte plats i det hopfällbara bordet. Men då får de väl vara på sidan om. Nu har vi snart fullt med 60- talsgrejer. Ha, ha, bara 60- tals bilen som fattas så det får väl bli nästa önskedröm..
 

När vi kom hem sent på Eftermiddagen efter att hoppat in på Willys i Surahammar och handlat mat för kommande månad så var Hundarna med ner till frysen i källaren och hämtade varsin Oxsvans att kalasa på.

   

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards