farna

Direktlänk till inlägg 15 december 2012

Snart Jul--- även i Spanien

Ja snart är det jul och även om vi inte rullar sylta och kokar knäck så visst pågar det lite förberedelser även här. 
Jag har gjort lite mera Julgrafik bland annat


     

Vi har köpt Julgardiner till vardagsrumsfönstret och en guldboll som hänger i taklampan...


    

Denna har äntligen hamnat hos mig...... Kina affären har länge haft framme sina Julsaker och redan för 3 veckor sedan såg jag denna på utsidan på skyltfönstret. Så annorlunda alla de andra och så vacker jag tyckte den var

 

Men inne i butiken som har grejer stuvade på varandra och ganska rörigt om man får så säga.....

Det fanns ingen möjlighet att få fram den utan att rasera allt för den stog ju bakom massor lådor och inte ens såg man i vilken härad innifrån...........

Men så i Måndags efter Vetrinärbesöket med Zita åkte vi till affären igen.
De har verkligen trångt där inne, grejer överallt. Man får se sig för så man inte trampar sönder något...........

       

Men nu har de sålt så pass mycket så det gick att se fönstret från insidan och Janne sträckte sig så mycket han bara kunde och tog ner rad efter rad som stog framför och så var vi framme vid yttre raden och i mitten där......

Där låg kulan som jag åtrått så länge

 

En svart vas med gulddekor köpte vi med för vi behövde något i den storleken som döljer kablarna bakom radion. 

 

Luciadagen firade vi med Kaffe och Pepparkakor från IKEA, dessutom med en nybakad Äpplekaka med vaniljsås... sockerfritt naturligtvis

 

Vårblommorna fortsätter att slå ut här nere men nu behöver det allt komma lite regn för de är så torra att de kanppt orkar resa sig upp. Regnet ska ju naturligtvis komma nattetid, allt annat är ej önskvärt.


       


Zita har sedan i Måndags slutat med magmedesinen och äter nu enbart 2 oika hjärtmedesiner och det verkar gå bra. Inga magbesvär än.

Zita mår mycket bra, man kan knappt förstå att hunden har svårt hjärtfel.

Vi Går med båda hundarna 15 min morgon och kväll och ca 1 timma mitt på dagen. Blir en sakta promenad med Zita så hon ska må bra, ofta stannar vi mitt i och vilar nere vid havet och tittar på folk och andra hundar. 

   

Rozz får en extra promenad 3 dagar i veckan då vi är borta 1½ timma, först går vi uppe i bergen, sedan tar vi hela långa stranden på tillbakavägen och han är lös hela tiden. Han har blivit så duktig, en helt ny hund som sällan viker från min sida längre stunder. Inkallningen när han är borta fungerar alltid. Han kommer som ett skott när jag ropar.

Ja, det var allt jag hade att skriva denna gång. Jag ska försöka få tid och modem så jag hinner in och hälsa på hos er som brukar kommentera här. 

Det är inte lätt - 2 datorer och ett modem,

tänk om jag kunde få igång routern ändå men det går inte att få någon hjälp från butikerna här nere... och de APN jag googlat fram funkar inte med min Router   

 
 
Sita

Sita

15 december 2012 12:33

Hejsan på er. Vilken fin guldkula. Vasen var snygg oxå. Vilket väder vi har idag, blåser o snöar. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Astrid

Astrid

15 december 2012 12:51

Den var ju väldigt vacker den gyllna (hur skriver man) kulan så jag förstår dig
Så skönt ni ser ut att ha det
Gråhundar är väldigt nära en om de inte får börja jaga
Jag älskar rasen numera men vi har ju våra som jakthundar så det går inte att gå i skogen med henne lös
Men släppa henne för lek med andra hundar osv det går hur bra som helst
I morse så slängde hon sig ner i snön som vanligt
Jag fortsatte gå för hon kom direkt
Tills en gråhund springer förbi mig då visade det sig att hon hade farit ur halsbandet och gick lös

http://astridlarsson.wordpress.com

 
Ingen bild

Marie-Louise Grimlund

15 december 2012 15:26

Hejsan Kerstin !

Sol och värme skulle vi här i snöiga Norden sätta värde på. Idag är det allt annat än skönt ute. Inte ens Prinsen ville ut idag.Det lär väl komma mer snö än vi behöver. Vad som nu är bra med den.Två vintrar samma år.Lite mycket faktiskt. men inget vi kan göra något åt, mer än att fly landet.Men nu är jag fast.I går reste jag till stan.Solen sken det var 8 minus precis lagom.
Ha de gott !

Kram Mi

 
Gunilla

Gunilla

15 december 2012 22:51

Bäst att jag ändrar adresseen här först, så den inte går till katterna blogg :)
Händer ibland att jag glömmer att ändra där i adressraden.

Så fin guldkulan var, även den svarta vasen. Jättefina.
Säger som Sita, här har det snöat väldigt i dag med stora flingor dessutom.
Ska sätta in bilderna på min snölykta om en liten stund.
Hoppas tövädret är kvar i morogn, så jag får göra en liten snögubbe oxå :)
Barnasinnet måste man ju få ha :)

Kram på er alla i värmen.

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Marketta

Marketta

16 december 2012 22:54

Det var mycket grejer där, och kulan var fin. Men att du inte köpte den röda tomtemorsklänningen ; . Hade passat dig perfekt.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

18 december 2012 23:46

Så roligt att återigen få titta in och läsa och se hur ni har eran vardag!!!
Ser att ni pckså julpyntar!!!
Men vi har ju snö...ca 2 dm..kanske och just nu så har vi - 3,1 grader...
Skönt att det går bra gör vovvarna!!!
Önskar er båda en fin fortsättning på veckan och en GOD JUL!!!
Kramar från oss och var rädda om varandra!!!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards