farna

Alla inlägg den 19 december 2012

Alla bilder är klickbara för att se dom stora!!!!

Detta är vildhunden här i Bolnuevo. En liten stackare som var livrädd för allt och alla när vi kom ner för ett par månader sedan.

Vi är några grannar som försiktigt närmat oss honom och i dag har han fullt förtroende för människor igen. Janne och jag har varit och pratat med några som räddar Vildhundar, bland annat Little Pod Association och Noaks Ark i Puerto de Mazarron. Förhoppningsvis tar de hand om honom snart, han har sårskador på svans och öra + att han har rejält långa klor så han behöver hjälp.

När vi nu var inne i deras Secon hand affärer så blev det lite inköp med för billig slant, bland annat en Julskiva med Cliff Richard, några Engelska DVD filmer och ett gäng röda kulor som jag hängt över matbordet


       

Kusin Margareta, här är våran adress som jag lovade sätta in... Klicka på bilden så ser du bättre vad det står!

 

Så här dagarna före Julafton är vi ut och "gör" affärer som vi inte varit i förut. Vi åkte bland annat till en stad inne i landet där vi hittade en Kinaaffär med lite annat sortiment mot de vi har hemma.. Kinaaffärerna alltså... Bland annat hade de handväskor som lockade fram ett glatt skratt. Jag kallades Ugglan ett tag i min ungdom (jobbade på vinden i en skofabrik med att limma ovanläder till skor)

Här hittar vi en Handväska som är som en avbild av en UGGLA!!!! Eller varför inte Fisken bredvid mig, läcker den med.... Eller nallen.. Nej jag köpte inte någon av dom

     

Däremot blev det en tunika och ett par jeans med halvlånga ben och söt blomdekor...

Tomtarna stod på rad i affären (ja dessa innehöll ju cholkad) och flaskor fanns det gott om men det var dyra droppar i denna affär sa Janne


       

När vi kom hem fick jag allt lite dåligt samvete för jag hade glömt vattna mina blommor innan vi åkte och den här enorma hhöll på att ge upp... Efter hällt på den massor vatten gick jag in och lade mig en stund. När jag kom ut igen så var blomman otörstig, stor och vacker igen. Vad det är vet jag inte, jag fick ett skott av en farbror och han sa att det var en "geranio" . Den bara växer och växer, farbrorns blommade med små mörka blommor av samma modell som Blomman för dagen.. stora fina. Min vill bara ränna på höjden än men jag hoppas få se blomman innan jag måste skiljas från den för hem igen får bara sticklingar av den följa oss....

   

 Här nedan är kort på "floddeltat" som bildades för några månader sedan vid det kraftiga regnet..  Bild 1 hur här ser ut i dag, se hur sandstranden arbeter sig mot varandra från båda sidorna..... Bild 2 är hur det såg ut när vi kom ner hit! En enorm flod, rakt ut i havet!!! Bild 3 visar i dag att det börjar vara så grunt att marken sticker upp och det bildas öar av grönska mitt i "floden".

       

Eftersom ni hemma har snö och vinter så ska jag väl visa lite vårblommor som påminnelse om vad komma skall även hemma i Sverige (när vi kommit hem igen) Här står ängarna gula av sommarblommor och grönskan är frodigare än vi sett förr. Det beror nog på att marken fick en rejäl rotblöta den 28 september 

   

En lite rolig detalj här nere är att när det blir natt så är det inte bara vi som går och lägger oss..... Även Månen gör det! När han visar sig vid solnergången är han totalt bakvänd mot hemma i Sverige. Ett par timmar senare så har den vridit sig och ligger ner.

 

Jo, jag har köpt mig ett par nya Foppatofflor!!!! Jättesköna!!! De är fodrade med vitt fluffigt Teddyfoder så detta kan man väl kalla Vinterskor!!!!!!!

   


Detta får bli allt från oss i Spanien innan Jul! Vi önskar er alla en fröjderfull JUL med hälsningar från Tomten som tittade in i Går kväll när vi just klätt granen.

Ho ho, ho ho  !!!    GOD JUL!!!!

 

 



Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards