farna

Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

Mandelträden blommar i Spanien







Fredagen den 18 Januari var en riktig sommardag, 22 grader i skuggan och natten var sammetslen och varm så man svettades i husbilen. 
Vi startade Fredagen med att packa in det sista i husbilen, ge vår nyckel till grinden till grannarna för jag har en blomma som är törstig som en svamp, måste ha var dag en skvätt. Pelargonerna dock, de fick klara sig utan vatten, de mår ju bara bra av att inte vattnas för ofta.

Vi började med att åka till gymmet och träna en timma och ja,  Janne gillar detta och har köpt medlemsskap han med nu, vi ska träna tiden vi har kvar här nere.



Sedan åkte vi till Lidel ovh köpte lite "latmat" till vår lillsemester. Typ, Lax med burkpotatis, räkor och annat. Många kort blev det även denna gång så den som vill se allt får klicka på bilden här under....


 Lördagsmorgonen vaknade vi till Stormbyar. Ibland ruskade det till i husbilen men oftast märkte vi inte av det så mycket för vi hade ställt oss lite i ett hål med sanddynor både bakom och på sidan om oss, naturligtvis så vi fick så mycket lä som möjligt. 
Det blev bara små korta rundor med hundarna för de gillade inte blåsten.

Bilen blev allt sandigare och snart såg vi inte ut genom framrutan längre... Vi började fundera hur vi skulle få bort det utan att sandkornen repade rutan då ............

Det kom en rejäl regnskur! All sand rann av bilen.

     

Men regnet var snart överståndet, dock ej Stormen, vi var ner till havet och tittade på de höga vågorna men frös snart in för skönt var det inte ute! Framför vår husbil hade vi som en liten häck (ja som vanligt, vi brukar leta såna platser) så det blåste inte så farligt där.
En liten fågel sökte lä där, ja den var verkligen liten, max 1 dm från huvud till skjärtfjäder. Den var verkligen söt och tur jag hade zoom på kameran annars hade jag inte kunnat föreviga den. 

   

På Lördagskvällen innan solen gick ner (18.30) mojnade vinden lite och det hörde Rozz som gensat skulle ut. Han älskar att ligga ute och ha koll på både oss och det som händer i omgivningen.

På natten till Söndagen blåste det upp igen så vi vaknade flera ggr av att vinden skakade om oss. Men på dagen sedan var det ett ganska skönt väder så vi kunde vara ute lite men värmen har blåst bort, tyvärr... Nu måste man ha jacka på. Bara 14 + och lite blåsigt... inte väder vi är vana med. Måndag åkte vi runt lite uppe i bergen och äntligen hittade vi Blommande Mandelträd.

         

En rolig stenformation uppe på ett högt berg och en vacker stam hittade jag med..

 



En Aloe Vera, se blomman där uppe bland molnen, det är ena riktiga bjässar dessa blomstänglar

 

På Tisdagen var vi tillbaka och åkte till Vetrinären med Zita. Han lyssnade på hjärtat och var nöjd med henne så vi fick medesin för 70 dagar frammåt, nästa återbesök blir innan vi åker hem.

Sedan var vi till gymmet och jobbade lite, stolta kände vi att det nu inte alls var så jobbigt som första gången. Orken är redan bättre hos oss båda 2. 

 

När vi sedan kom till hem till Casa Keja välkomnades vi av ett brev från Elias, vad roligt med lite annan post än räkningar.

Ja, blommorna mina hade klarat sig fint dom med. 

      

Nu är det Onsdag och åter igen viner stoprmen utanför dörren. Stackars mina blommor, nu vill vi ha sol och vindstilla.

Men tyvärr, detta tycks bli en stormig vecka

Det är verkligen synd om oss..........................

 

 
 
Gunilla

Gunilla

23 januari 2013 23:23

HAHA, den där stenformationen påminner mig om den där filmen om ET, Om du vet vad det är för film. Såg rolig ut den där formationen.
Vilka kalla vindar ni har nu, usch!
Hoppas ni får varma dagar igen, snart

Kram till er alla 4



http://gunillaskatter.blogg.se

 
Sita

Sita

24 januari 2013 07:19

God morgon. Ja vad synd det är om er som har det så kallt. Vi här hemma då vi har haft 5 dagar sol o nästan -20 grader. Byter gärna. Har beställt resa till Mallis i setp. Ska bli skönt. Kram till er alla 4a. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Birgitta

26 januari 2013 12:15

Hej Pellispricken!
Följer med glädje din blogg året om och gillar dina inlägg jättemycket ! Men jag har en undra; hyr ni ert hus i Bolnuevo och hur har ni i så fall fått tag på det? Vi har oxå två hundar o husbil och vill till dec 2013-mars 2014 hitta ett hus att hyra till överkomligt pris, svårt att hitta på nätet tycker jag , har du ngt tips på förmedling etc?
vänlig vinterhälsning
Birgitta.Karreman@gmail.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards