farna

Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Havet ger tillbaka

Den gågna veckan var som alla andra, ungefär!
Vi var på Gymmet Fredag och jag fick några nya grejer att göra av tränaren vilket resulterade i att jag resten av Fredagen hade ont i muskler jag inte visste jag hade. Men sånt går över och är ju ett tecken på att övningarna behövs så vi har beslutat köra Måndag, Onsdag och Fredag i fortsättningen. Man känner verkligen att man blir starkare!

 

Vi tar våra promenader i Bolnuevo och i Lördags upptäckte vi plötsligt att det nästan gick att komma över till nästa strand. 
Förr om åren har det ju varit en lång sammanhängande strand från Bolnuevo = från vänster sida där jag klippt bilden och in till Puerto De mazarron där bilden tar slut.
Där jag ritat med rött, där mynnar Floden ut i havet, floden som för 4 månader sedan översvämmades och rev med sig stranden så det blev ett floddelta ist för strand man kunde gå på.  VI gick ut på sandbanken som bildats i går och nästan, nästan kom  man nu över... bara en smal flodfåra fanns kvar

 

Men i dag hade Havet puttat tillbaka strandremsan som det stal för 4 månader sedan så IDAG den 27 januari kunde vi åter igen gå över till andra sidan. Fast det ser inte ut som på bilden här ovan i dag... Det har bildats en halvcirkel ut i havet så vägen blev bra mycket längre än förr. Men vem vet? Havet fortsätter väl med sina vågor att knuffa in sandbanken så en dag ligger den kanske där den ska igen?

   

Jag tog en massa kort på vår långa promenad i dag och de alla ligger här.. om någon vill titta?
Förklarande text finns till alla bilderna

 

Annars går dagarna, rullar undan riktigt fort. I dag var det nästan så man svettades, härligt att slippa frysa. När vi går på promenad med båda hundarna samtidigt blir det många pausar så Zita får ligga ner och vila emellanåt. 

När Rozz och jag drar iväg på våra vandringsstråk går vi snabbare och jag har fått upp farten riktigt rejält. Rozz brukar få småspringa för att hinna med. Han gillar våra rundor skarpt.
Här om dagen gick han utan koppel en hel timma min duktiga kille

     

 

Hela långa vägen jag fyllt i med blå färg var han lös. Nere på stranden träffade han 2 ggr hundar att leka med så det blev lite springbus, sedan var han så trött så han bara lommade efter mig tills vi kommit över stora vägen och gick upp i bergen, där hade han lite mera energi och letade Kaniner en stund för att sedan när jag kallade in han så gick han fot ända hem!!!!
Det är så långa raksträckor som syns på bilden så jag ser på långt håll om det kommer en bil. Annars är jag den fega sorten och har aldrig lös hund utmed gatorna. Jag är alldeles för rädd att de ska råka ut för något så genomfartsgatan har jag aldrig lös hund på



 


   



Avslutar med lite reklam!!!!

..................................................



Vännerna på Nätet!    Här  
Forumet för dig som är från 30 till 100 år,
Välkommen att bli medlem i forumet.
Facebook och Bloggar är bra men där kan man inte ta upp allt för privata saker. 
Här kan man prata av sig om livets glädjeämnen och sorg.
Forumet är slutet och kommer inte att ha så många medlemmar för vi ska alla kunna känna oss trygga där inne!



 
 
Sita

Sita

28 januari 2013 07:53

God morgon. Härligt ni har det. Här är det +1.1 grad ute idag o vi har fått ca 1 dm snö. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

28 januari 2013 11:50

Så skönt ni verkar ha det alla fyra!
Hoppas att ni får ha fortsatt vackert väder.

Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Marketta

Marketta

28 januari 2013 22:34

Jag skulle nog vara lite försiktig och låta mina hundar busa med andra hundar där, oavsett om det är familjehundar eller inte. Man vet ju aldrig vad dom bär på för nåt. De har visst i förra veckan skjutit en räv igen med dvärgbandmask i Uddelvalla :(.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Astrid

Astrid

31 januari 2013 11:32

Zita♥ jag har varit borta och blev rädd att hon inte fanns längre när det inte fanns någon bild
Jo gråhundar är härliga hundar och väldigt lydiga och keliga
Synd att alla skjuts som inte är jaktintresserade för det är världens familjehund och borde istället få komma till hem där man inte jagar

http://astridlarsson.wordpress.com

 
Sita

Sita

31 januari 2013 20:57

God kväll Kerstin. Vi har massor med snö kvar än. Fast en hel del försvann med regnet. Gräset syns nu runt träden ca 1 dm. Det vita på tallriken är pizzasallad. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Astrid

Astrid

1 februari 2013 18:25

Jag har en ny bloggadress

http://www.astridla.com/blogg/wordpress

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards