farna

Direktlänk till inlägg 4 juli 2010

Rubrik saknas

  

I Grafikgruppen skickade fröken, i går kväll,  upp en tutorial på hur man förvandlar en bild till glas så jag var ju tvungen att testa. Det blev flera stycken för det var lätt och roligt.

I dag vaknade man inte direkt utvilad efter en natt med 28.6 inne, men man måste ju stiga upp och börja dagen hur härligt underbart varmt det än är. Klaga ska man inte!
Cafe Bockhammar skulle ha 25 årsjubileum i dag och det betyder ju inte bara Ebba Brahes lusthus och vackra omgivningar, det betyder även pelargoner i massor.

Både deras egna som ställs ut, deras försäljning och Mälardalens Pelargonförenings. Mycket sticklingar alltså.
I dag var där Loppis oxå dagen till ära.

Först sa jag att jag tror inte jag orkar ta mig dit i värmen men då tyckte gubben att har jag ett intresse så ska jag åka dit... även om han tycker att pellisar är skräpblommor.
Ja, det var ju snällt sagt, att jag skulle åka dit alltså.

Jag kom då endast 1 timma återstod på dagen och cafet´var fullt med folk, runt stånden lite glesare.

Tänk, jag hade kameran med, glömde totalt bort det så inte ett kort blev taget.

 

Jag köpte en minimal microliten pellis som är av den minimalaste sorten.

Jag köpte 3 vildpelargoner

Jag köpte detta skrin som nu står på hyllan på min toa och nu rymmer alla mina örhängen.

    


Maken tyckte jag handlat lite, så det var tydligen väntat ett större antal pelargoner-:)

Nu ska jag sätta dom i jord i lite större lerkrukor

 
 
Astrid

Astrid

4 juli 2010 18:10

Jag glömde också min kamera idag , stora glömmardagen kanske
Jahadu min gubbe gillar inte pelargoner heller men han är allergisk så det är förmodligen därför

http://www.astridla.com

 
wiper

wiper

4 juli 2010 18:47

Jag samlade på såna skrin förut men det blev för mycket så jag gjorde mig av med alla utom dom bästa. Skrinet är verkligen vackert. Härligt du haft det på Caféet och med både pelargoner och annat. Du är så duktig på din grafik och mycket annat också. Du är väldigt kreativ och skapande person.

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

4 juli 2010 21:34

Hejsan och tack för din kommentar hos mig!
Så snopen jag blev, att det inte var några foton från din pelargonjakt, men så kan det bli ibland.
Skrinet var jättefint!!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Margit

Margit

4 juli 2010 23:29

Ja tänk att glömma kameran...vilken miss. Nu får vi inte se de vackra bilderna...
Kram!!

http://margitholm.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

5 juli 2010 02:42

Så vackert skrin du har köpt.
Så snällt sagt av din man
att du skulle iväg att köpa pelargoner eftersom det är ditt intresse.
Tänk om alla var sådana.
*köp det du vill ha, för det är ju ditt intresse*
Alla är inte så.
Vi har varit ute på MC tur idag i det vackra sommarvädret bortåt V-ås.
Synd att ni inte bor där nu,
annars hade vi kunnat titta in,
men vi kan ju hälsa på där ni bor nu
vid annat tillfälle :)

Kram på dig
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Gunnar

Gunnar

5 juli 2010 13:42

Hej
Våra semesterplaner är lite osäkra men om vi ska åt dina trakter så hör vi givetvis av oss.Vår första gemensamma vecka blir till skåne men veckan därefter(första i augusti) kanske vi är i trakterna.
Ja min nya kamera är otroligt liten för att ha så bra egenskaper.Den är verkligen köpvärd.
Låter trevligt med nya pellisar. Kul med ett sånt intresse så att inte ens värmen stoppar dig.

http://blogg.aftonbladet.se/5859deckare

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

5 juli 2010 17:10

oj, det låter intressant tutorialen hur man förvandlar en bild till glas.
Kanske du kommer att visa oss en bild ?
Blir så nyfiken.
Jo, sömnen blir påverkad när det är så här varmt...samma här.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards