farna

Inlägg publicerade under kategorin Kurbad

Vår andra dag i Banos de Fortuna blev ännu bättre! Det blåste bara lite och i bassängen var det jättevarmt. Även bassängen utomhus var rejält varm och de bassängerna under tak var nästan i varmaste laget. Dom hade jag och några till för oss själva.

Alla andra valde att vara ute i den något svalare och det gjorde absolut inget! Vi var som mest 3 stycken på samma ställe och det var den populära Vulkanen. En pool där massor små strålar får vattnet att bubbla som en kokande gryta och det var jätteskön massage där.

Vi fortsatte dagen med att turas om att bada eller vara med hundarna i husbilen.

När jag kom tillbaka från mitt dagens sista bad vid 18.00 så hade Janne en timma på sig för sitt sista bad men då hade han tröttnat. Istället välkomnades jag med förslaget att vi skulle ta loss bilen och ut och åka. Ja, han hade slut på Cocacola så det var väl lite av nöden tvunget annars hade han ju fått dricka vatten

Lördagen vaknade vi till en mulen dag och när jag loggade in på datorn och kollade så lovades det regn. Då föreslog Janne att vi packar ihop och åker en dag tidigare, till Aquilas och övernattar där vid vår favoritstrand.. så kan vi stilla vår nyfikenhet på om vildhundsvalparna blivit infångade nu eller ej? Vi visste ju att någon sån här förening var informerade om att det fanns valpar där.

Ja sagt och gjort, vi plockade in stolar, bord och elkabel och åkte efter att vi varit uppe vid Hotellet och betalat.

Första stopp blev

Där intog vi varsin Big Mac & Compani vilket smakar superb när man inte har tillgång till dom normalt. Sedan var vi in på IKEA och inhandlade lite mat till Påsken och en aliminiumhylla till mina pellisar. Ja den kostade 8 euro här så den blev lite billigare än hemma i Sverige där den kostar 99 kr.

Sedan åkte vi vidare till Aquilas, anlände på kvällen och fy vad fullt där var med husbilar.

Vi smålog åt Zita som kände igen sig och gav till ett glädjetjut när hon såg var vi var! OK, vi gillar denna strand och åker ofta hit så jag förstår att hon kände sig som hemma.

Trots att det bara är en Badstrands parkering så har det blivit ett populärt ställe att Fricampa på tydligen. Vi ställde bara ifrån oss bilen och tog sedan en långpromenad med hundarna.

Vid vildhundarnas grotta var det tomt, det kändes skönt att de nu blivit omhändertagna!

Sedan rullade vi hem på Lördagsnatten.

Borta bra men hemma bäst som det så sant heter!

Foton från våran lilla resa finns här, klicka på bilden om du vill se dom

Tisdagseftermiddag åkte vi iväg med husbilen. Vårat mål var kurorten belägen ca 10 mil hemmifrån. Vi hade bokat plats på campingen Fuente. Vi anlände vid 21.oo tiden på kvällen i ösregn.

Tur nog så blev det ett uppehåll lagom till vi gick nattrundan med hundarna så vi slapp blöta vovvar i sängen

På morgonen såg vi hur det ser ut här omkring.

Los Banos De Fortuna (Fortunas bad) ligger vackert med höga berg runt om.

Vi startade dagen med att ta en promenad och se omgivningarna. Nu visade det sig att orten inte är så stor utan vi klarade av hela området på en och samma gång.

Solen sken men det blåste rejält och iskalla vindar så skönt var det inte ute, men vi hade jackorna på oss så det gick bra.

På torget står ett enormt Mimosaträd, översållat med blommor.

Så gick vi tillbaka till husbilen för en kopp kaffe men vi fick bråttom att ta in stolar och dynor för rätt var det var så började det hagla.

Zitas svarta päls blev full med små snökorn..............

Efter hagelskuren kom en riktig störtskur med regn,  men sedan sken det upp igen.

Vi gick ut en gång till för att se mera på omgivningarna.

Här finne ett villaområde med ca 30 hus, och HOTELL!

Varje hotell har egna Termalbad ser vi och ett hus rymmer Teatern och där inne uppträder en dam som sjunger så det hörs vida omkring.

Till och med nere på campingen upptäcker vi senare........ Men det lustiga med Operasångerskan var att hon sjöng sina arior och folket där inne satt och stirrade på storbildstvn som sände en fotbollsmartch

Samhället tycks vara befolkat av människor som springer runt i badkappor!!!

Aldrig har jag då sett så många röra sig runt i badrock. Men det beror väl på att här ska man bada och inget annat

På vår återväg till husbilen kollar jag efter pellisar och visst finns det sådana även här. Denna enorma växte på en mur, full med frön är den men muren var hög så de sitter kavr där ännu

I dag har vi förutom rastat hundarna legat i blöt hela dagen. Vi går varsin gång, i badrocken naturligtvis, stannar ca en timma åt gången.

Skönast har det varit att vara längst in här, under taket.

Här är vattnet 38 grader varmt och man liksom vandrar från den ena jacussin till den andra.

En har mjuka bubblor, en har hårda, nästa ligger man ner och en annan står man i.

Sedan finns massagestrålar x 3 som är jättesköna.

De öppnar Termalbadet klockan 10.oo och stänger 19.oo Vi hade tänkt att ta en vända till i dag men faktist så är det tröttande att ligga i blöt så vi känner att nu orkar vi inte mera i dag.

Men imorgon.........

Samtidigt sitter jag här och njuter av att känna mig lite mörbultad av jetstrålar och skinnet på min kropp känns så lent att jag nästan känner mig ung på nytt.

Men så ser jag mig i spegeln och tas hastigt ur den villfarelsen.

Vi har bokat denna plats till på Söndag så jag tror nog att vi hinner lite mera hälsobad men planerar även att åka runt lite och se hur här ser ut.

Kanske in till Fortuna på Lördag för då är det marknad.

Vi får se vad resten av våran semester kommer att erbjuda

Översätt Bloggen

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..

HUSBILSLIV

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

Nästa

r>
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se